اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و اینفلوئنسر ها چه کسانی هستند؟

اینفلوئنسر ها افرادی هستند که با استفاده از مهارت ها یا ویژگی های متمایزی که برای خود ایجاد کرده اند توانایی تاثیر گذاری بر آگاهی و تصمیم گیری خرید مخاطبان خود را دارند.از این  رو  می توان گفت اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از کارآمد ترین روش های تبلیغاتی فعلی در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی از طریق اینفلوئنسر ها در واقع معرفی و ارائه محصول یا خدماتی به بازار هدف از طریق افرادی است که در آن حوزه دارای شهرت هستند و تاثیر گذاری مناسبی دارند. بنابر این لازمه ی اجرای موفق یک کمپین تبلیغاتی و معرفی محصول یا خدمت، مرتبط بودن آن با اینفلوئنسر انتخاب شده است.

در واقع اینفلوئنسر ها افرادی هستند که توانایی تاثیر گذاری بر رفتار خرید و مصرف مخطابین خود تاثیر می گذارند.

برای مثال همکاری با یک قهرمان ورزشی در تبلیغ محصولات آرایشی بهداشتی نتایج و بازخورد مناسبی به همراه نخواهد داشت.

گسترش شبکه های اجتماعی به خصوص رسانه هایی مانند اینستاگرام در ایران که امکان اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو را برای کاربران فراهم می آورند توانسته  است فرصت مناسبی را برای به کارگیری اینفلوئنسر مارکتینگ فراهم آورد.

امروزه نمیتوان از تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ در موفقیت کسب و کارها چشم پوشی کرد، البته به شرطی که به صورت هدفمند و با استفاده از افرادی مناسب انجام شود. در برخی موارد صاحبان کسب و کار بدون توجه به نیاز ماهیت کسب و کارشان تنها بر اساس شهرت برخی از اینفلوئنسر ها، کمپین های اینستاگرامی خود را برگزار می کنند و نتیجه مورد نظرشان را نیز کسب نمی کنند.

دسته بندی اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر ها را به صورت های مختلفی می توان دسته بندی کرد اما مطرح ترین انواع اینفلوئنسر ها شامل موارد زیر است:

واینر ها:

واینر ها افرادی هستند که به تولید محتوای سرگرم کننده و طنز در صفحه خود می پردازند. اما نکته ای که در مورد این دسته از افراد مطرح است این که این افراد تخصص خاصی ندارند و محتوای پیج این افراد عمومی است و کمتر به صورت هدفمند با مخاطبین خود ارتباط برقرار می کنند.

بلاگر ها:

این افراد عمدتا در زمینه هایی محدود دارای تخصص هستند و اقدام به تولید محتوای آموزشی یا بیان تجربه شخصی خود برای مخاطبین می کنند. برای مثال می توان به بلاگر هایی در حوزه های غذایی، گردشگری، خودرو، مد و زیبایی اشاره کرد.

سلبریتی ها:

این افراد شهرت خود را به خاطر فعالیت های هنری، ورزشی و یا سیاسی در میان عموم مردم به دست آورده اند و حوزه فعالیت اصلی آن ها خارج از فضای مجازی است. از این افراد می توان در معرفی کالاهایی که جنبه عمومی دارند استفاده کرد اما باید دقت کنید هزینه تبلیغات در صفحات این افراد هزینه زیادی دارد.

با آژانس تبلیغاتی رسا، رسا تر دیده شوید

به منظور اینکه در فضای مجازی به صورت گستره شناخته و دیده شوید و با مخاطبان هدف به صورت دقیق و درست ارتباط برقرار کنید، توصیه می کنیم از مشاوره های یک آژانس تبلیغاتی بهره ببرید.

ما در آژانس تبلیغاتی رسا با بهره گیری از همکارانی با تجربه و حرفه ای شما را در طراحی استراتژی، تعیین اهداف و اجرای یک کمپین تبلیغاتی اینفلوئنسر مارکتینگ موفق همراهی می کنیم تا با صرف هزینه ای صحیح و مناسب و همچنین استفاده از اینفلوئنسر های مطرح و مورد اعتماد نتیجه مطلوب و مد نظرتان را کسب کنید.

آژانس تبلیغاتی رسا با بهره گیری از تعداد قابل توجهی از اینفلوئنسر های مطرح و پربازده در دسته بندی های گوناگون آماده همکاری و ارائه خدمات اینفلوئنسر مارکنتینگ و دیجیتال مارکتینگ به شما صاحبان کسب و کار می باشد.

 یکی از مهم ترین خدماتی که در بسیاری از کمپین های تبلیغاتی اجرا شده توسط آژانس های تبلیغاتی، فراموش شده و به آن توجهی نمی شود کنترل و تحلیل نتایج حاصل از کمپین های تبلیغاتی است. در این راستا یکی از خدمات متمایز آژانس تبلیغاتی رسا در مقایسه با رقبا، ارائه خدمات گزارش گیری از مراحل اجرای کمپین و تحلیل نتایج به دست آمده به منظور تحلیل وضعیت و میزان اثرگذاری کمپین تبلیغاتی و همچنین مشخص کردن نقاط ضعف و قوت آن به منظور ارتقای کیفیت کمپین ها و همکاری های آتی می باشد.  

برای اطلاعات بیشتر خدمات و اطلاع از تعرفه ها و هزینه های تبلیغات در اینستاگرام به سایت رسا به آدرسwww.rasaads.com  مراجعه کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460477