شناسایی دو هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از شناسایی ۲هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در سطح این استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۲۲۷نفر در مقطع متوسطه و ۷۷۳نفر در دوره ابتدایی تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از مهمترین رسالت این اداره کل تحت پوشش قرار دادن همه کودکان لازم التعلیم است.
او اظهار کرد: بازماندگان از تحصیل به ۲گروه تقسیم می‌شوند که یک گروه لازم‌التعلیم‌های پایه اول و گروه دیگر ترک تحصیل کرده‌ها متوسطه اول و دوم  را شامل می‌شوند.
اصغری با بیان اینکه یک هزار و ۲۲۷دانش آموز بازمانده از تحصیل در متوسط اول و دوم در استان داریم، افزود: از این تعداد ۵۲۷نفر پایه ششم به هفتم و ۷۰۰نفر نیز از پایه نهم به دهم هستند.
او تصریح کرد: تاکنون موفق به جذب ۳۰۰نفر در پایه نهم به دهم در کلاس‌های درس شدیم و در پایه ششم به هفتم در حال اقدام هستیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال ۷۷۳نفر دانش آموز لازم التعلیم زیر ۱۱سال در استان شناسایی شده است، افزود: از این تعداد ۳۶۰نفر دختر و ۴۱۳پسر هستند و با اقدامات انجام شده موفق به جذب ۱۲۵نفر در مقطع ابتدایی شدیم که  ۵۸دختر و ۶۷نفر پسر هستند.
اصغری اضافه کرد: با بررسی ها و پیگیری های انجام شده تعداد ۱۴۶کودک دارای معلولیت جسمانی، ۳۶نفر به خارج از کشور مهاجرت کرده و  ۷۶نفر از استان قزوین خارج شده اند.
به گفته او هشت نفر نیز دچار فقر شدید مالی هستند، ۱۰نفر دارای بد سرپرست ، یک نفر کودک کار، یک نفر کوچ نشین، ۲نفر ازدواج کرده، ۲۰نفر  دارای بیماری صعب العلاج  و ۱۲نفر فوت کردند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در بررسی ها و پیگیری های انجام شده، شماری از آنان جذب و ۳۳۵نفر هنوز شناسایی نشده و نشانی سکونت از آنان در دست نیست.
اصغری تصریح کرد: سال گذشته ۷۰۰نفر لازم االتعلیم در استان قزوین شناسایی شدند که از این تعداد نیمی جذب کلاس های درس شدند.
او تاکید کرد: اشتغال به کار، ازدواج دختران، داشتن سرپرست بد، فقرمالی و مشکلات اقتصادی خانواده ها، مخالفت خانواده ها برای ادامه تحصیل در مدرسه مختلط از مهمترین علت بازماندن از تحصیل دانش آموزان استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یاد آور شد:  در سال تحصیلی جدید  ۱۲۸هزار و ۲۱۱نفر دانش آموزان ابتدایی در سطح استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۶۱ هزار و ۹۴۸نفر دختر و ۶۶هزار و ۲۶۳نفر پسر هستند.
۹۹۹واحد آموزشی ابتدایی در سطح استان قزوین دایر است که از این تعداد ۵۶۵واحد روستایی و ۴۳۳واحد شهری  است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =