واحد مرکزی خبر نوشت:

پناهجویان زندانی در بازداشتگاهی در غرب استرالیا امروز یکشنبه برای دومین روز پیاپی اعتصاب غذا کردند.

بنا به اعلام ایان رینتول، از فعالان طرفدار حقوق آوارگان، اعتصاب غذا و تحصن حدود سیصد پناهجو که در بازداشتگاه کرتین Curtinدر غرب کشور نگهداری می شوند، صبح شنبه آغاز شد.

این پناهجویان در اعتراض به اینکه به طرفداران حقوق آوارگان اجازه داده نشده در تعطیلات عید پاک با آنها ملاقات کنند اعتصاب غذا کردند. رینتول افزود پناهجویان خواستار ملاقات با طرفداران حقوق آوارگان هستند که از پرث Perth و شهرهای دیگر برای دیدار با آنها در تعطیلات عید پاک به این مرکز آمده اند. وی گفت مسئولان بازداشتگاه کرتین اعلام کرده اند به ملاقات کنندگان اجازه می دهند فقط با پنجاه تن از پناهجویان زندانی، یکی یکی و به نوبت ملاقات کنند و هر ملاقات کننده می تواند فقط با یک زندانی ملاقات کند. این طرفدار حقوق آوارگان احتمال داد اعتراض زندانیان پناهجو تشدید شود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در همین حال، سه پناهجوی بازداشتگاه ویلاوود سیدنی روز چهارشنبه در اعتراض به رد درخواست پناهندگی خود، بر روی پشت بام بازداشتگاه رفتند و تاکنون از پشت بام پایین نیامده اند. روز چهارشنبه بالغ بر صد پناهجوی زندانی در این بازداشتگاه شورش کردند و نه ساختمان را به آتش کشیدند. بیست و دو تن از معترضان به مرکز تادیب سیلورواتر منتقل شدند تا پلیس فدرال استرالیا از آنها بازجویی کند.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =