هدف از برگزاری جشنواره خش دلانه، ایجاد جریان فرهنگی در شهر است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد هدف از برگزاری دومین جشنواره خش دلانه را ایجاد جریان های فرهنگی در سطح شهر دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین یزد؛ ونوس عامری هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی را ایجاد جریان های فرهنگی در سطح شهر دانست و گفت: شورای شهر یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در راستای جریان سازی فرهنگی یکسری رویدادها را برنامه ریزی کرده که یکی از آن ها برگزاری همین جشنواره خش دلانه است.
عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: از قدیم الایام زبان طنز قالب مناسبی برای بیان آلام و دردهای جامعه بوده و بسیاری از مشکلات به واسطه این زبان در جامعه مطرح و سپس برطرف شده است بنابراین طنز ریشه در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ما داشته و مردم نیز به آن علاقه مند هستند.
 وی در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش خانواده در جامعه اظهار داشت: یکی لز مهمترین بنیان های جامعه ما بنیان خانواده است که اگر این بنیان مستحکم بوده و روابط در نظام خانواده روابطی قوی و بر اساس اصول مترقی خانواده که در دین ما نیز بسیار به آن تاکید شده است تعریف شده باشد شاهد بسیاری از آسیب های اجتماعی نخواهیم بود.
عامری افزود: امروزه بسیاری از مشکلات ما ناشی از ارتباطات اشتباه یا ضعیف در خانواده هاست بنابراین اگر به دنبال کاهش این آسیب ها در جامعه هستیم ابتدا باید روابط بین افراد خانواده را تقویت کرده و اصول را برای آنان تبیین نمائیم.
این عضو شورای پنجم تصریح کرد: بنابراین با توجه به احساس ضرورت تقویت بنیان خانواده و روابط بین افراد، یکی از محورهای جشنواره «خش دلانه» را محور خانواده در نظر گرفتیم تا بتوانیم با پرداختن به این رکن رکین جامعه، به آسیب های اجتماعی که مترتب از خانواده است پرداخته و انشاالله در راستای کاهش آسیب ها قدم برداریم 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه برگزاری جشنواره خش دلانه در سال گذشته با استقبال بی نظیر همشهریان مواجه شده ابراز داشت: البته استعدادهای زیادی هم در جشنواره اول کشف شد و امیدواریم جشنواره دوم هم بتواند انسان های توانمند در حوزه هنر را به مردم معرفی نماید.
عامری تاکید کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در راستای حفظ سلامت فردی و اجتماعی این جشنواره در بستر فضای مجازی اجرایی خواهد شد و قطعا مورد استقبال مردم عزیز یزد قرار خواهد گرفت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =