فارس: وزیر امور خارجه اوکراین نخست وزیر سابق این کشور را متهم کرد که در زمان امضای توافقنامه گازی با روسیه در سال 2009 توافقات محرمانه و خارج از چارچوب مذاکرات رسمی با نخست وزیر روسیه داشته است.

برگزاری «نووستی»، "کنستانتین گریشنکو " وزیر امور خارجه اوکراین در یک برنامه تلویزیونی چگونگی امضای توافقنامه گازی بین "یولیا تیموشنکو " نخست وزیر سابق اوکراین و "ولادیمیر پوتین " نخست وزیر روسیه را فاش کرد. به گفته وی، همه چیز در پشت درهای بسته و بصورت محرمانه و بدور از چشم اعضای هیئت اوکراینی صورت گرفت.

وزیر خارجه اوکراین گفت: گذشته از اینکه آنها (تیموشنکو و پوتین) گفتگوهای خود را به تنهایی انجام دادند، سپس مکان مذاکرات تغییر یافته و توافقات با حضور مقامات شرکت «گازپروم» و در حال خوردن ساندویچ و قهوه صورت گرفت. این مذاکرات یک شب تمام طول کشید.

گریشنکو افزود: تیموشنکو در یکی از اتاق‌های هتل «دوبین» در حال مذاکره با طرف روسی بود، در حالی‌که مقامات شرکت «نفت و گاز اوکراین» در اتاقی در طبقه دیگر این هتل بودند.

این مذاکرت تا پاسی از شب ادامه داشت و آنها هیچ یک از مقامات اوکراینی را به این مذاکرات راه نمی‌دادند و من باید به شما بگویم که این مسئله کاملا خارج از چارچوب استاندارهای مذاکرات رسمی است.

وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد، بدین ترتیب توافقنامه گازی سال 2009 بین روسیه و اوکراین با توافقات محرمانه تنها با نخست وزیر وقت این کشور به امضاء رسید.

گریشنکو که در زمان امضای این توافقنامه بعنوان سفیر اوکراین در روسیه مشغول خدمت بود، یادآور شد: ضمن اینکه دولت تیموشنکو حتی یکی از طرح‌های سرمایه گذاری در زمینه استخراج گاز در کشور را تحقق نداد.

کارشناسان اوکراینی پیش از این گفته بودند که رسیدگی به پرونده قضایی علیه "یولیا تیموشنکو " نخست وزیر سابق اوکراین دلیلی برای تجدید نظر در خصوص توافقنامه گازی بین روسیه و اوکراین که در سال 2009 به امضاء رسید، نخواهد بود.16148

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =