پیشرفت ۵۰% پروژه های بیولوژیکی منابع طبیعی استان سمنان

علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: اقدامات بیولوژیکی احیا و اصلاحی جنگل‌ها و مراتع این استان به پیشرفت بیش از۵۰ درصدی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان جلالی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی وحفظ جنگل ها و مراتع در توسعه پایدار گفت: اقدامات بیولوژیکی در بخش مرتع و جنگل با پیش بینی اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی در ۸ شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.
وی با ذکر اهمیت تاثیر توجه به مراتع در تولید علوفه و تامین گوشت افزود: حفظ مراتع و تقویت پوشش گیاهی به عنوان اولویت اصلی در پایش مراتع در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش تولیدات لبنی و گوشتی مورد توجه است.
جلالی اضافه کرد: عملیات بیولوژی شامل «کُپه‌کاری» در سطح ۳۵۰هکتاربذر پاشی ۴۳۰هکتار و ذخیره نزولات در سطح ۱۵۰هکتار از اراضی ملی استان و در حوضه آبخیز ۸ شهرستان به مرحله اجرا درآمده و تا پایان سال جاری نیز این طرح‌ها ادامه دارد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان درباره اقدامات بیولوژیکی در بخش جنگل نیز گفت: با هدف توسعه وصیانت از جنگل‌ها از ابتدای سالجاری عملیات جنگل کاری با کاشت گونه‌های جنگلی و نهال های چوبده در سطح ۱۱۰ هکتار احیاء و غنی سازی جنگل با بذر و نهال در سطح ۱۰۰هکتار را در سال جاری اغاز نموده است.
وی اضافه کرد: به همراه جنگل کاری تشتک ها و هلالی های آبگیر ایجاد شده که موجب استفاده حداکثری از نزولات آسمانی و همچنین ذخیره نزولات شده که در تداوم و بقای بذرکاری ها و تأمین آب مورد نیاز نهال های کاشته شده بسیار مفید است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تاکید کرد: هدف گذاری برای حضور مردم یکی از شرایط مهم برای حفظ مراتع و جنگل‌ها است و به دلیل نبود اعتبارات کافی، افزایش نقش مردم در حفاظت بیشتر از منابع طبیعی از برنامه های مهم در سال جهش تولید است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =