دربی مجازی در اینستاگرام!

با وجود آن‌که تنها سه هفته از آغاز فصل جدید لیگ برتر می‌گذرد، درگیری‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولی آغاز شده است.

سپهر ستاری: لیگ بیستم از همین هفته‌های ابتدایی بسیار جنجالی آغاز شده و تقریبا اکثر دیدارهای این فصل حواشی زیادی را به همراه داشته اند. عمده این بحث‌ها مربوط به داوری بوده و کار به جایی رسیده که با هر سوت داور کادرفنی و بازیکنان تیم‌ها صدای اعتراض خود را به گوش او می‌رسانند. رفتاری که در سال‌های اخیر به خصوص در دیدارهای حساس بسیار باب شده بود اما در لیگ بیستم از همین ابتدای کار آغاز شده و مشخص نیست در ادامه به کجا خواهد رسید.

اعتراضات و جنجال‌ها تنها محدود به زمین بازی نشده و در کنفرانس‌های خبری هم هر هفته صحبت‌های مربیان علیه داوری مسابقات بخش اصلی این کنفرانس‌ها است. در این بین اینستاگرام هم به محل خوبی برای بیان این اعتراضات تبدیل شده و اعضای تیم‌ها در صفحات خود نسبت به عملکرد داوری نظر می‌دهند و به نوعی پاسخ اعضای تیم رقیب را می‌دهند.

سرخابی‌های پایتخت که در سال‌های اخیر بارها نتایج و اتفاقات یکدیگر را به عوامل بیرونی ربط داده بودند، حالا در صدر این درگیری‌های مجازی قرار دارند و انگار دربی اینستاگرامی بین این دو تیم زودتر از دربی اصلی آغاز شده است. در سه هفته گذشته تصمیم‌های مشکوکی به نفع و ضرر دو تیم گرفته شده که این اتفاقات مقدمه‌ای بر دعواهای مجازی شده است.

شروع این دعواهای مجازی از پنالتی مشکوکی بود که در مقابل نفت مسجدسلیمان به سود پرسپولیس گرفته شد که ابتدا واکنش هواداران و سپس مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال را به همراه داشت و او با انتشار تصویری از صحنه مشکوک به پنالتی روی مهدی قایدی در بازی با ماشین‌سازی به تیم رقیب کنایه زد. در مقابل هم باشگاه پرسپولیس ساکت ننشست و مدیر روابط عمومی این باشگاه با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود به نوعی پاسخ رقیب را داد و از لزوم اجرای عدالت گفت.

از طرفی با کنار هم قرار دادن این رفتار اینستاگرامی دو باشگاه را در کنار رفتارهایی چون اعتراض رسمی باشگاه استقلال به انتخاب زاهدی‌فر در بازی با فولاد و هم‌چنین اعتراض عجیب و تند یحیی گل‌محمدی در مقابل نفت آبادان، می‌توان به این نتیجه رسید که لیگ بیستم سالی پر از حاشیه و درگیری‌های لفظی خواهد بود. اتفاقی که البته چندان تازه نیست و سال قبل هم درباره موضوعات مختلف از جمله تعطیلی و آغاز دوباره لیگ در زمان کرونا حواشی عجیبی به وجود آمد و هنوز هم کنایه‌های آن ادامه دارد.

حال در شرایط فعلی که دو تیم منتظر بهانه هستند که به تیم مقابل کنایه بزنند و جو را متشنج کنند، کمیته انضباطی و اخلاق وظیفه خطیری دارند تا با رصد کردن اتفاقات و ورود به موقع به جنجال‌ها جلوی اتفاقات بعدی را بگیرند؛ رفتاری که نه فقط در قبال این دو تیم که برای همه تیم‌های لیگ برتری باید انجام شود وگرنه در روزهای پایانی فصل که رقابت تیم‌ها حساس‌تر می‌شود اتفاقات بدتری رخ خواهد داد و شاید آن موقع برای آرام کردن فضا دیر باشد.÷

بیشتر بخوانید:

جهانبخش مقابل لیورپول؛تاثیرگذار مثل همیشه/عکس

بهترین اتفاق برای ستاره استقلال/عکس

فینال لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس-سپاهان را کنسل کرد

258 252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی GB ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    این کمیته انظباتی شورش در آورده اگر عدالت بر قرارمیشد اینا پر رو نمی شدن برای فحش دادن یه جلسه محروم بشن