آمار بیماران ورودی به بیمارستانهای استان همدان در حال کاهش است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد موارد مثبت ابتلاء به کرونا ویروس بستری در بیمارستان‌ های استان همدان رو به کاهش است.

به گزارش خبرآنلاین همدان ؛ منوچهر کرمی با اعلام اینکه با اعمال محدودیت های جدید مقابله با کرونا در یک هفته گذشته روند ابتلا به بیماری در استان همدان رو به کاهش است، افزود: آمار بیماران بستری در بیمارستان های استان که به حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر رسیده بود، هم اینک به حدود ۷۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی که در ستاد استانی مقابله با کرونا سخن می گفت با بیان اینکه موارد مثبت سرپایی نیز کاهشی است، گفت: میزان بیماران سرپایی از ۲۵۰ تا ۳۰۰ مورد در روز به ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر و بیماران بستری نیز از ۱۴۰ مورد به ۷۰ نفر در روز کاهش یافته است.

کرمی اضافه کرد: مجموع مراجعان با علایم تنفسی و مشکوک از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۱۹ هزار و ۹۶۲ مورد است که از این تعداد هشت‌هزار و ۹۹۷ مورد مثبت شدند همچنین در بخش سرپایی از مجموع بیش از ۳۱ هزار مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته، نتیجه آزمایش ۱۴ هزار ۸۹۷ تن مثبت بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: روند اپیدمی کرونا در این استان کاهشی است اما نتیجه روند فوت با ۲ تا سه هفته تاخیر پایین می‌آید، شاخص سرایت پذیری به زیر یک یعنی ۸۶ صدم رسیده است.

کرمی ادامه داد: حدود ۳۹ درصد بیماران به علت شرکت در اجتماعات، دورهمی، مراسم عروسی، مهمانی و مجلس ختم به کرونا مبتلا شدند اما سهم تماس های درون خانگی با ۵۶ درصد در بروز بیماری بسیار بالا و حائز اهمیت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =