مارادونا دوست داشت دربی را در ورزشگاه آزادی ببیند

مارادونا سال ۲۰۱۳ قرار بود به ایران سفر کند اما این سفر انجام نشد.

سعید اکبری؛ دیه‌گو مارادونا اگر قبل از مرگش به ایران سفر می‌کرد، بی‌شک امروز داستان‌ها برای روایت داشتیم. او ابراز علاقه کرد به ایران بیاید اما هنوز برای همه سوال است چرا سرانجام این سفر عملی نشد؟ مارادونا حتی برای یادبود پیراهنی برای مردم ایران امضا کرد و یک بار هم گفت از کشورمان دعوتنامه داشته. علی کفاشیان در دورانی که رئیس فدراسیون بود چندباری درباره حضور احتمالی مارادونا در تهران صحبت کرد. به بهانه درگذشت اسطوره فقید فوتبال جهان با کفاشیان در این باره گفت و گویی داشتیم.

یادمان هست در سال ۲۰۱۳ مصاحبه ای کردید و گفتید که قرار است مارادونا به ایران بیاید.

آن موقع آل اشپورت اسپانسر لباس بود. با آنها برنامه داشتیم. مارادونا هم در امارات به سر می برد. برای همین ایشان را دعوت کردیم. یعنی برای کار مربیگری نبود، برای اینکه در مراسم باشند. مسئول آل اشپورت هم به ما گفت با ایشان یکسری هماهنگی‌ها شده. دعوت هم شده‌اند و قرار است بیاید منتهی دقیقا در زمان مراسم ما، ایشان به کشور دیگری رفته بود و به همین خاطر نتوانست بیاید.

کل ماجرا این بود؟

مارادونا اظهار تمایل کرده بود که بیاید. حتی گفته بود دوست دارم ایران را ببینم. حرف های دیگری هم زده بودند. مارادونا گفته بود من شنیده ام مردم ایران خیلی فوتبالی هستند. درباره دربی پایتخت شما شنیده‌ام که ۱۰۰ هزار نفر برای تماشایش به ورزشگاه می‌روند. گفته بود دوست دارم زمانی بیایم که بتوانم به ورزشگاه آزادی بروم وبازی استقلال و پرسپولیس با حضور تماشاگران را ببینم.

​یعنی واقعا دوست داشت دربی را ببیند؟

بله، این حرف بود که خودش زده بود. می دانست که بازی های استقلال و پرسپولیس چقدر تماشاگر دارد و گفته بود دوست دارم زمانی بیایم که آنها هم بازی کنم و من هم در ورزشگاه باشم. گفته بود اتفاقا وقتی بازی های اینطوری و با تماشاگر زیاد را می بینم، یاد بازی های آرژانتین می افتم. حتی گفته بود مردم آرژانتین اتفاقا به فوتبال ایران علاقه و توجه دارند، مخصوصا حالا که در جام جهانی همگروه شده ایم.

واقعا؟

بله این حرف او بود. اتفاقا بعدا دیدیم که در همان بازی ایران و آرژانتین هم چقدر برزیلی ها از تیم ملی ایران حمایت کردند.

البته این دشمنی برزیل و ارژانتین در فوتبال قدیمی است. ولی یادمان هست در واکنش به همین خبرها مارادونا مصاحبه ای کرد و گفت خبر دروغ است و هیچوقت پیراهن آرژانتین را به ایران نمی فروشد.

بله. این یک اشتباه بود که بعضی رسانه ها کرده بودند. ما مارادونا را دعوت کردیم و اصلا برای مربیگری و این بحث ها نبود ولی بعضی رسانه‌ها به اشتباه نوشتند احتمالا با او برای سرمربیگری ایران هم مذاکره شده است. همین خبر باعث شد  که مارادونا واکنش نشان دهد وگرنه اصلا مخالف سفر و حضور در کشورمان نبود و یک بار هم علاقه نشان داد و گفت دوست داشته به ایران بیاید.

اخبار پرببینده ورزشی را اینجا بخوانید: 

جمله جالبی که مارادونا به یک فوتبالیست ایرانی گفت/عکس

دعوای معروف مارادونا بعد از بازی ایران و آرژانتین

برد پورتو با حضور ۶۵ دقیقه‌ای طارمی

۲۵۲ ۲۵۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =