شانس خود را برای دستیابی به بهترین جایگاه های شغلی افزایش دهید

دستیابی به بهترین جایگاه های شغلی در دنیای شغلی جدید، مستلزم استفاده از روش‌های نوین کاریابی می‌باشد. استفاده از این روش‌ها شانس شما برای دستیابی به شغل مناسب را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. اما این روش‌ها چه هستند؟

اگر به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اید و در جستجوی شغل مناسب خود هستید، بهتر است بدانید بازار کار دنیای مدرن امروز، دیگر مانند گذشته نیست. این روزها، استفاده از روش‌های قدیمی مثل مراجعه به مراکز کاریابی و یا جستجو در میان آگهی‌های استخدامی روزنامه‌ها دیگر کارایی ندارد. اگر هم منتظر هستید تا کسی از شما برای استخدام در موقعیت شغلی دلخواهتان دعوت به عمل آورد، باید بگوییم که تا آخر عمرتان بیکار خواهید ماند!  در دنیای پیشرفته‌ی امروز چنانچه می‌خواهید در میان رقبایتان حرفی برای گفتن داشته باشید، باید تفکرات و روش‌های قدیمی را کنار بگذارید و با استفاده از روش‌های جدید در مسیر شغلی صحیح قدم بگذارید. با ادامه‌ی این مطلب همراه شوید تا با یک راهنمای کامل برای دستیابی به بهترین جایگاه های شغلی آشنا شوید و در نهایت رزومه‌ای متناسب با درخواست کارفرما و مطابق توانایی‌های خود تنظیم کنید تا بتوانید شغل ایده‌آل خود را بیابید.

برای شروع لازم است تا خود واقعی‌تان را بشناسید

قدم اول برای دستیابی به بهترین جایگاه های شغلی این است که خودتان را به خوبی بشناسید. تصمیم‌گیری برای شغل آینده تا حد زیادی متاثر از علایق و استعدادهای فرد جویای کار می‌باشد. برای شناخت هر چه بهتر خود لازم است تا علایق خود را کشف کنید و به تجارب لذت بخشی که از انجام کارهای مختلف داشته‌اید. بیاندیشید. برای مثال از خودتان بپرسید که طی سال‌های گذشته از انجام چه کارهایی بیش از همه لذت برده‌اید؟ یا اینکه ببینید کدام کار هست که اگر ساعت‌ها پای آن بنشینید و وقتتان را برای آن صرف کنید، هرگز خسته نخواهید شد؟ مهارت‌ها، نقاط مثبت، استعدادها  و در یک کلام آن‌چه که فکر کنید شما را بر سر ذوق خواهد آورد را پیدا کنید. شما موظف هستید تا برای یافتن شغل و شناخت بهتر خودتان وقت صرف کنید. انتظار نداشته باشید ظرف چند روز یا چند هفته شغل مناسبتان را پیدا کنید.

برای آنکه علایق خود را کشف کنید و خود واقعی‌تان را بشناسید، تعارف را کنار بگذارید و ببینید واقعاً از زندگی چه می‌خواهید. شما می‌توانید از دوستان و خانواده‌تان کمک بگیرید. آن‌ها قابل اعتمادترین کسانی هستند که بیشترین آشنایی را به خصوصیات و توانایی های شما داشته دارند. به همین دلیل شما را تشویق به انجام شغلی که یقیناً برایتان مناسب است خواهند نمود. پس از ارزیابی خود و صحبت کردن با افراد مختلف می‌توانید فهرستی از تمام کارهایی که فکر می‌کنید برای آن‌ها مناسب هستید تهیه نمایید. در انتها به لیست خود نگاهی بیندازید و ببینید که کدام یک از این موارد بازار کار بهتری دارند و به عبارتی شما را به درآمد بیش‌تر خواهند رساند. در واقع شما باید علایق و استعدادهایتان را با نیاز بازار کار تنظیم نمایید. سپس تلاش کنید تا برای دستیابی بهترین جایگاه های شغلی که در ذهن دارید، مهارت‌ها و توانایی‌هایتان را ارتقا دهید.

تاثیر مهارت‌آموزی برای دستیابی به بهترین جایگاه های شغلی

این روزها بهترین و سرراست‌ترین راه برای دستیابی بهترین جایگاه های شغلی این است که بر توانایی‌های خودتان تکیه کنید و آن‌ها را تقویت نمایید. در حال‌حاضر، اهمیت سابقه‌ی کاری برای اکثر سازمان‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است. در دنیای شغلی جدید مدیران و کارفرمایان متقاضیانی را که مهارت و تخصص کافی برای انجام کارها از خودشان نشان می‌دهند را استخدام خواهند کرد. حتی بدون آن‌که به سوابق کاری آن‌ها نگاه کنند. بنابراین با توسعه‌ی مهارت‌ها و دانش شغلی می‌توانید شانس خود را تا چندین برابر برای استخدام در بهترین فرصتهای شغلی افزایش دهید. شما حتی اگر شاغل هم باشید و در سازمانی خاصی مشغول فعالیت باشید، گسترش مهارت‌های شغلی به شما کمک خواهند کرد تا نشان دهید که از اشتیاق و پشتکار لازم جهت ترفیع جایگاه شغلی برخوردار هستند و به همین طریق می‌توانید مقامات مافوق در سازمانتان را تحت تاثیر قرار دهید.

استفاده آموزش ویدیویی، شرکت در دوره‌های آموزشی حضوری، سمینارها و وبینارها، از جمله روش‌هایی هستند که به شما در یادگیری مهارت‌های کاربردی ویژه‌ی بازار کار کمک خواهند کرد. شما با هر یک از این روش‌ها که راحت باشید می‌توانید شروع به یادگیری مهارت‌های شغلی نمایید و هرچه سریع‌تر به بهترین جایگاه های شغلی موجود در بازار کار دست یابید.

با کمک چراغ برای بهترین فرصت‌های شغلی رزومه ارسال نمایید

چراغ نسل جدیدی از پلتفرم‌های کاریابی می‌باشد که علاوه بر انتشار روزانه‌ی آگهی‌های شغلی از سراسر کشور همچون آگهی استخدام برنامه نویس ios، استخدام حسابدار، بازاریاب و...، با ارائه‌ی خدمات آموزشی با کیفیت کارجویان را در مسیر دستیابی به بهترین جایگاه های شغلی همراهی خواهد کرد. با استفاده از رزومه‌ساز آنلاین می‌توانید یک رزومه‌ی عالی و بی‌نقص برای خودتان بسازید و آن را برای موقعیت‌های شغلی دلخواهتان در چراغ ارسال نمایید. البته امکانات چراغ به همین‌جا ختم نخواهد شد.

دوره های آموزش بورس و آموزش‌هایی در زمینه‌ی راه‌اندازی کسب و کارهای جدید به شما برای سرمایه‌گذاری صحیح و اصولی نیز کمک خواهد کرد. می‌توانید همین حالا با ورود و ثبت‌نام در چراغ، از خدمات منحصر به فرد آن بهره‌مند شوید و خودتان را برای ورود به بازار کار و دستیابی به بهترین جایگاه های شغلی و همچنین سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و اصولی آماده نمایید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461210