ادای احترام خاص مسی به مارادونا برای بارسلونا ۳ هزار یورو تمام شد!

دنیای ورزش تورنتو نوشت: حرکتی که کاپیتان تیم فوتبال بارسلونا برای ادای احترام به اسطوره فقید فوتبال کشورش انجام داد، خرج روی دست این باشگاه گذاشت.

یکی از مهمترین لحظات پیروزی 4 بر صفر شب گذشته (یکشنبه) تیم فوتبال بارسلونا مقابل اوساسونا در ورزشگاه نوکمپ، پس از به ثمر رسیدن گل چهارم بازی توسط لیونل مسی بود. کاپیتان آرژانتینی بارسا پس از زدن تنها گلش در این بازی، پیراهن خود را درآورد تا پیراهن شماره 10 تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین را به نمایش بگذارد، پیراهنی که زمانی بر تن دیه‌گو مارادونا اسطوره فقید این تیم بود.

مسی نه تنها پیراهن تیم سابق خودش و مارادونا را به نمایش گذاشت بلکه به شیوه مارادونا هم دست‌هایش را بالا برد تا به او ادای احترام کرده باشد. او در جریان همین بازی نزدیک بود که گل دست خدای مارادونا (گلی که در جام جهانی 1986 به انگلیس زد) را تکرار کند، هرچند که این اتفاق رخ نداد.

ادای احترام خاص مسی به مارادونا اما نه تنها برای او یک کارت زرد به همراه داشت بلکه هزینه‌ای سه هزار یورویی هم روی دست باشگاه بارسلونا گذاشت.

طبق ماده 91 اساسنامه انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا، درآوردن پیراهن در شادی‌های پس از گلزنی با کارت زرد جریمه می‌شود، اما اگر این حرکت با نمایش هر نوع پیام سیاسی، مذهبی و ... روی پوشش زیرین بازیکن همراه باشد، مستوجب مجازات نقدی معادل سه هزار یورو خواهد شد. البته این مجازات منحصر به لیگ اسپانیا نیست، چرا که فیفا نیز چنین حرکتی را در هر تورنمنت رسمی در تمام نقاط دنیا ممنوع کرده است و آن را سزاوار مجازات می‌داند.

اخطاری که مسی بابت این حرکت گرفت، نه تنها او را سه کارته و به محرومیت یک جلسه‌ای نزدیک‌تر کرد بلکه باشگاه را ملزم به پرداخت جریمه‌ای سه هزار یورویی به فدراسیون فوتبال اسپانیا می‌کند، چرا که فدراسیون با باشگاه‌ها طرف حساب است و در پایان فصل این جرایم را در فهرست بدهی‌های آنها منظور می‌کند.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =