۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
غذاهای سنتی مشهد که باید امتحان کنید

مشهد در شمال شرقی ایران واقع شده است و مرکز استان خراسان رضوی محسوب می‌شود. این شهر 328 کیلومترمربع مساحت داشته و جاذبه‌های گردشگری متعددی در آن وجود دارد. به‌دلیل واقع شدن بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) سالانه مسافران زیادی به این شهر قدم می‌گذارند. همچنین کنار زیارت حرم مطهر رضوی می‌توان از وکیل آباد، کوه سنگی، دریاچه چشمه سبز و... نیز بازدید کرد.

اگر قصد شرکت در تور مشهد از تهران را دارید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید و با برخی از معروف‌ترین غذاهای سنتی این منطقه آشنا شوید. همچنین درادامه با یکی از روش‌های رزرو با بهترین قیمت تور مشهد علی بابا نیز آشنا خواهید شد.

پلو مخلوط مشهدی

این غذا طعم بسیار خوبی دارد و سرشار از مواد مقوی است. پلو مخلوط از ترکیب مواد لوبیاپلو و استانبولی حاصل می‌شود. موادی که برای پخت این غذا باید استفاده شود، پیاز، هویج، گوشت، رب گوجه‌فرنگی، برنج و ادویه (طبق ذائقه و صلیقه) است. پلو مخلوط ظاهر و رنگ زیبایی دارد و شما را وادار می‌کند آن را امتحان کرده و از طعم خوب آن لذت ببرید. این غذا در بیشتر رستوران‌های مشهد سرو می‌شود.

شله مشهدی

اگر علاقه‌مند به سرو انواع شله هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این غذای خوشمزه را امتحان کنید. شله مشهدی از برنج، لوبیا چیتی، عدس، ماش، لوبیا رشتی و گوشت تهیه می‌شود، همانطورکه می‌دانید وجود این ترکیبات کنارهم باعث تامین مواد مغذی موردنیاز بدن در طول روز می‌شود. میزان و نوع ادویه مورداستفاده در این غذا بستگی به مزاج شما دارد. استفاده گوشت تازه در پخت این غذا می‌تواند طعم خوبی به آن بدهد. شله مشهدی جز غذاهایی است که به زمان پخت زیادی نیاز دارند و برای حاضر شدن

آن باید صبور باشید. این غذا برای افرادی‌که قصد شرکت در تور مشهد از تهران را دارند، پیشنهاد خوبی محسوب می‌شود؛ زیرا آن‌ها را از غذاهای آماده و فست‌فود دور کرده و می‌توانند غذایی مقوی میل کنند.

چنگالی

اگر اهل خوردن عصرانه هستید، حتما این میان‌وعده را میل کنید. دانستن طرز تهیه چنگالی خالی از لطف نیست. برای آماده کردن این عصرانه باید نان بیات خرد شده را داخل روغن داغ بریزید؛ سپس آن را از روغن خارج کرده و ورز دهید. پس از انجام این کار می‌توانید روی نان‌ها عسل یا شیره نبات بریزید؛ چون‌که نان‌ها باید با دست ورز داده شوند، به این عصرانه چنگمالی یا چنگالی گفته می‌شود. این میان‌وعده خوشمزه برای کسانی‌که در تور مشهد شرکت می‌کنند، بسیار جالب است. چنگمالی در برخی از شهرهای ایران مانند یاسوج نیز پخته می‌شود؛ اما در این مناطق نان در روغن‌های حیوانی تفت داده خواهد شد.

دیزی سنگی

دیزی سنگی یکی‌ دیگر از بهترین غذاهای مشهد محسوب می‌شود. این غذا همان آبگوشت معمولی است؛ اما با این تقاوت که در ظروف سنگی طبخ می‌شود. این ظروف یکی از صنایع‌دستی مشهد بوده و از محبوبیت زیادی برخوردار است. پخت غذا در ظروف سنگی روش خاصی دارد؛ به‌طوری که این ظرف باید ساعت‌ها روی شعله کم بماند تا غذا کاملا آماده شود. اگر حرارت زیاد شود باعث شکست ظروف می‌شود.

درباره سوغاتی مشهد در مجله علی بابا بیشتر بخوانید

یتیمچه مشهدی

این غذا طرز تهیه آسانی داشته و مواد مورد نیاز آن به‌سادگی یافت می‌شود. یتیمچه در شهرهای شیراز و تبریز نیز سرو می‌شود و از غذاهای پرطرفدار این مناطق به‌شمار می‌رود. در این غذا از لوبیا، عدس، دارچین، زردچوبه، بادمجان، نخود و ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود. نوع و میزان ادویه‌های مصرفی به ذائقه شما بستگی دارد. می‌توانید از کشک، گوجه فرنگی یا نعنا داغ در طبخ یتیمچه استفاده کنید. همراه این غذا آبلیمو، ماست، سبزی و نان نیز سرو می‌شود. بدون شک یتیمچه یکی از بهترین غذاهایی است که شرکت کنندگان در تور مشهد از تهران می‌توانند میل کنند.

آش ماستی

شاید برایتان جالب باشد که این غذا جز غذاهای سنتی خراسان است. در هر منطقه از این استان آش ماستی با نحوه مختلفی طبخ می‌شود و اگر آن را در سبزوار و مشهد سرو کنید، متوجه تفاوت طعم می‌شوید. این آش از طبخ و مخلوط شدن لپه، برگ بو، سینه مرغ، نعنا، شوید خشک، ماست و ادویه تهیه می‌شود و سرشار از ویتامین است.

دیگچه

دیگچه نیز یکی‌ دیگر از غذاهای سنتی مشهد است که شباهت بسیار زیادی به شیربرنج دارد. این میان‌وعده بیشتر در مراسمات مذهبی به‌عنوان نذری مورداستفاده قرار می‌گیرد. مواد موردنیاز برای تهیه دیگچه، برنج، شیر و زعفران است. وقتی ‌که این دسر به‌طورکامل آماده می‌شود، در ظرف‌ها چیزی شبیه به کته زعفران مشاهده می‌کنید.

روشی برای رزرو تور مشهد هوایی

افراد بسیاری مشهد را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند و دنبال سفری اقتصادی به این شهر زیارتی هستند. روش‌های زیادی برای اطلاع از قیمت تور مشهد و رزرو آن وجود دارد که یکی از آن‌ها مراجعه به سایت‌های اینترنتی است. تا کنون شرکت‌های متعددی برای ارائه خدمات غیرحضوری سفر شروع به‌کار کرده‌اند که به‌عنوان معروف‌ترین آن‌ها می‌توان علی بابا را نام برد. این شرکت سال 1393 تاسیس شد و درحال‌حاضر با مراجعه به آن می‌توانید بلیط، تور و هتل رزرو کنید.

ما در این مطلب روشی برای رزرو تور مشهد هوایی و چند مورد از بهترین غذاهای سنتی این منطقه را خدمتتان معرفی کردیم. اگر تجربه رزرو تور مشهد از علی بابا یا سرو این غذاها را داشتید، نظرات خود را درباره این موضوعات با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461957