۱۸ نفر
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
پیام بایدن به ایران

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در گفت‌وگویی به تشریح مواضعش درباره دیپلماسی آتی دولتش با ایران و به ویژه در زمینه توافق هسته‌ای پرداخت.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در گفت‌وگویی با این روزنامه در پاسخ به این سوال که آیا به دیدگاهش درباره توافق هسته‌ای ایران که پیش از این در یادداشتی در پایگاه اینترنتی شبکه سی. ان. ان منتشر کرده بود پایبند است یا نه،  گفت: سخت خواهد بود اما بله. 

 

او در یادداشتش نوشته بود که  «اگر ایران به پایبندی جدی به به توافق هسته ای بازگردد،  آمریکا به عنوان نقطه آغاز مذاکرات بعدی به این توافق بازخواهد گشت» و تحریم هایی را که در دولت دونالد ترامپ  علیه ایران اعمال شده بود،  لغو کند. 
بایدن در این گفت‌وگو افزود: ببینید،  بحث زیادی درباره موشک‌های نقطه زن و طیف دیگری از چیزهایی وجود دارد که موجب ثبات‌زدایی منطقه می شوند اما واقعیت این است که بهترین راه برای رسیدن به کمی ثبات در منطقه کنار آمدن با این برنامه هسته‌ای[ایران] است. 
او همچنین مطرح کرد که اگر ایران به یک بمب هسته ای دست پیدا کند فشار زیادی بر سعودی ها،  ترکیه،  مصر و دیگران اعمال می کند تا این که آن ها هم خودشان بخواهند به سلاح هسته ای دست پیدا کنند و  «آخرین چیز بدی که ما در این بخش از جهان می‌خواهیم،  ایجاد توان و ظرفیت هسته‌ای است». 

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا ادامه داد: با رایزنی متحدان و شرکایمان در مذاکرات و توافق های بعدی برای سخت تر و طولانی تر کردن محدودیت های هسته ای ایران همچنین مطرح کردن برنامه موشکی اش، مشارکت خواهیم کرد. 

او افزود: آمریکا اگر ضرورت داشته باشد،  همیشه گزینه بازگردانی سریع تحریم ها را دارد و ایران این را می داند. 

بر اساس این گزارش، اظهارات بایدن در پی این مطرح می شود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا در سال 2018 با ناقص تلقی کردن توافق هسته‌ای که میان ایران و شش قدرت جهان از جمله آمریکا انجام شده بود،  خارج شد و تحریم‌های متعددی را بر ایران اعمال کرد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1462003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 2
    با تصمیم شجاعانه مجلس ایران هیچ وقت به برجام برنمی گردد.اینها خود هم می گویند هر وقت اراده کنیم برجام را کنار می گذاریم و تحریم ها را اعمال می کنیم.این چه توافقی است؟
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    کدوم پیام؟؟اینکه اونها از برجام خارج شدند بعد به ما مبگن که برگردید به تعهداتتون تا ما برگردیم؟!! اینکه میگن باید توافقات دیگری هم باید داشته باشیم تا تحریمها برداشته بشه؟؟( که خودش جای اما اگر داره با این نحوه اجرای این برجامی که الان 5 ساله داره اجرا میشه)
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    5 0
    اونجا عاقل اومد سرکار، امیدوارم دیوونه های اینجا بذارن نفسی بکشیم.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    اینم از جو جو کپی دونالد
  • US ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 0
    و افزود: آمریکا اگر ضرورت داشته باشد، همیشه گزینه بازگردانی سریع تحریم ها را دارد و ایران این را می داند.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    تا جبران خسارت های وارد به کشور توسط حامیان داخلی و خارجی برجام نشود و تاکید شود که به توان دفاعی ما کاری ندارند هیچ خبری از بازگشت نباید باشد
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    34 11
    بایدن عاقله و می فهمه که عدم پایبندی به قطعنامه 2231 شورای امنیت برای کشور خودش هزینه ایجاد کرده وگرنه دلش برای مردم ایران نسوخته. حالا بیا و همین حرف را به این نماینده های ابله مجلس حالی کن
    • قاسم IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      1 0
      ابله امثال شما هستید که سالهاست نفهمیدید روسای جمهور آمریکا یکی از یکی بدترند!
  • FR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    16 37
    خوب اینم از عمو بایدن !‌ الان دیگه کسی شک داره که تحریم ها تا زمانی که موشک و قدرت منطقه ای رو ندیم برقراره ؟ البته اینا رو هم که بدیم خودشون فرمودن که تحریم ها خیلی سریع قابل برگشته !!!!
  • پژمان IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    32 5
    منطقه آرامش میخواهد نه بمب اتم. با آرامش و امنیت اقتصادی ، کشورها می توانند پیشرفت کنند و وزنه منطقه ای شوند : مثل کشور کوچک امارات ولی حتی با بمب اتم و بدون امنیت اقتصادی , سیاسی ... ، هیچ جایی در معادلات منطقه و جهان نخواهند داشت : مثل کشور کره شمالی
    • ناشناس IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      0 0
      منط منطقه بمب اتم میخواد .ما رو یکپنجم ثروت دنیا خوابیدیم .من دوست ندارم کشورم مثل امارات مصرف کننده محض باشه و با بستن تنگه هرمز مردم کشورم از گرسنگی بمیرن ،اگر ده سال پیش بمب اتم ساخته بودیم الان همه چیز حل شده بود .
    • قاسم IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      0 0
      احسنت پس به اربابانتان مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی بفرمایید 10 هزار کلاهک هسته ایشان را نابود کنند تا جهان امنی داشته باشیم.
    • PL ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      0 0
      ی جوری میگی انگار داعش رو ایران ساخته، انگار ما داریم دانشمندان اونا رو ترور می کنیم...
  • US ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    155 7
    پیام بچه های بهارستان به بچه های پنسیلوانیا و آرزو اینا و میشیگان: شما دلار رو تا 24 پایین آوردین اما ما با یه طرح جهوندیمش به 26. زت زیاد
  • US ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    پیام بچه های بهارستان به بچه های جورجیا و میشیگان و آرزو اینا: گرانی ها هیچ ربطی به جورجیا و میشیگان و آرزو اینا ندارد. یک روزه دلار 24 هزارتومانی تان را به 26 هزار تومان رساندیم
  • ناشناس IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    4 0
    تحریم های ترامپ رو میخواد بر داره پس تحریم های اوباما چی میشه؟ ظاهرا باز بازی موش و گربه داره شروع میشه پس وای به حال ما ملت اگه دوباره دولتمون و مجلسمون بخوان جناحی عمل کنند
  • علی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 3
    اگر آنها برجام را پاره کردند ما باید برجام را آتش مزدیم که حساب کار دستشان بیاید.
  • خ IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    6 1
    مطمئن باشد اونا بخوان توافق کنن حتما سران ما این نمی خوان بارها این ثابت کردن هنوز بعد از امضای برجام موشکهای که هوا کردن یادمون نرفته (😂) اگر توافق کنن به چه بهانه ای هر روز اجناس گران کنن ثروتشان رو صد برابر کنن مردم بیچاره هم که دستشون به جای بند نیست تورم پدرمان در آورده اینا میگن تحریم ها اثر نداره بله اثر به شما نداره ما زیر تورم له شدیم
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    کاش بعضی ها غرورشان میشکستند تا کمر مردم زیر بار این همه فشار نشکند.