انتقال لاشه نهنگ به ساحل جهت انجام بررسی های اولیه

لاشه نهنگی که دیروز در ساحل کیش دیده شد، جهت بررسی های اولیه و جداسازی اسکلت به ساحل منتقل شد.

به گزارش خبرآنلاین از کیش ، مریم محمدی رییس اداره محیط زیست این سازمان با اشاره به اعزام کارشناس مجرب آبزیان به جزیره کیش جهت نمونه برداری و تعیین علت مرگ گفت : هم اکنون با انتقال لاشه به ساحل مراحل بررسی لاشه نهنک جهت تعیین مشخصات دقیق از جمله ، گونه ، اندازه ، جنس و سن این آبزی آغاز شده است

به گفته محمدی با تلاش سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان محیط زیست ، دکتر صیاد شیرازی مدیر مرکز حفاطت فک خزری صبح فردا پنج شنبه ١٤ آذر جهت نمونه برداری و مطالعات پژوهشی وارد جزیره کیش می شود.

بر اساس این گزارش، دومین نهنگ به گل نشسته در سواحل کیش نیز از گونه براید بوده و طول آن ١٣ متر و ٣٠ سانتی متر است . این نهنگ که جنس نر است حدود ٥ تن وزن داشته و بالغ است .

محمدی با بیان اینکه جداسازی لاشه از اسکلت ممکن است چندین روز طول بکشد افزود ؛ پس از انجام فرایند پاک سازی و آماده سازی اسکلت ، امکان انتقال آن به موزه محیط زیست کیش جهت مقاصد آموزشی و پژوهشی میسر خواهد بود.

در پی پدیدار شدن دو نهنگ مرده در سواحل کیش در هفته های اخیر ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، با ارسال نامه ای به سازمان محیط زیست ، خواستار اعزام گروهی از کارشناسان این سازمان جهت تعیین علل بروز این پدیده کم سابقه در منطقه و رفع نگرانی ساکنان ، گردشگران و فعالان اقتصادی شد؛گروه جدا سازی لاشه از اسکلت نهنگ عصر امروز این مراحل را آغاز می کنند .

به گفته کارشناسان، برخورد با کشتی ها، ریزش مواد نفتی، آلودگی صوتی در اقیانوس ها، اکتشاف، تولید و استخراج انرژی از مهم ترین علل مرگ این نهنگ ها در اقیانوس ها است.

گفتنی است نخستین لاشه  نهنگ گونه براید جمعه ٣٠ آبان و دومین نهنگ مرده سه شنبه ١١ آذر در سواحل کیش دیده شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1462097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =