پروژه مسکونی ۸۳۷  واحدی شهرداری ارائه الگوی مسکن فاخر و اصیل است

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرداری یزد با اجرای پروژه مسکونی ۸۳۷ واحدی علاوه بر تامین مسکن شهروندان به دنبال ارائه الگوی مسکن فاخر و اصیل یزدی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ محسن عباسی هرفته با بیان اینکه در رده بندی نیازهای انسان، نیاز به سرپناه یکی از مهمترین نیازها بر شمرده می‌شود که نتیجه آن در شهرها داشتن مسکن مناسب است. اظهار کرد: یکی از خدمات اساسی و بنیادین مدیریت شهری به شکل عام و شهرداری‌ها به طور خاص تأمین مسکن مناسب برای شهروندان است
وی افزود: شهرداری‌ها وظیفه دارند در زمینه تأمین مسکن مورد نیاز شهروندان در کنار سایر نهادهای متولی امر تلاش کنند و نیاز به سرپناه مناسب را تا حد امکان و توان برطرف کنند.
عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن تاکنون توسط شهرداری‌ها جدی گرفته نشده است، تاکید کرد: شهرداری‌ها تا جایی به این حوزه ورود نکرده‌اند که اندک اندک از فهرست وظایف آنها حذف شده است و دیگر مطالبه‌ای هم در این خصوص وجود ندارد.
عباسی هرفته با اشاره به دیگر مزیت‌های ورود شهرداری‌ها به امر ساخت و ساز مسکن خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها به عنوان متولی معماری شهر می‌توانند با ارائه الگوی مسکن فاخر و اصیل و البته با هزینه مناسب، معماری مسکونی شهر و حتی شهرسازی شهر را به سمت و سوی مطلوب سوق دهند.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید به سمت ساخت مسکن فارغ از سوداگری‌های حوزه ساخت و ساز و با اولویت سکونت و زندگی با کیفیت شهری ورود کنند، تصریح کرد: شهرداری‌ها اگر اراده کنند می‌توانند فارغ از سود محوری، به جای مسکن بازاری و مبتذل، خانه‌هایی را به مردم عرضه کنند که اگر چه حداکثری نیستند، اما حداقلی هم نبوده و کیفیتی میانه را با قیمتی مناسب دارا باشد.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه بر اساس همین رویکردها شهرداری یزد به ساخت پروژه مسکونی ۸۳۷ واحدی ورود کرده است، ابراز امیدواری کرد: شهرداری با تکیه بر معماری اصیل و فاخر یزد که زبانزد جهانیان است و با توجه به واقعیت‌های موجود و قدرت خرید اکثر مردم و بهره‌مندی از توان متخصصین و مشاوران کارآمد، از این آزمون دشوار موفق بیرون آید و رسالت خود را به انجام برساند.
عباسی هرفته با بیان اینکه شهرداری یزد با آغاز فرایند اجرای این پروژه راه دشواری را در شرایط فعلی انتخاب کرده است، گفت: در این نابسامانی وضعیت معماری و شهرسازی، تولید مسکن اصیل و باکیفیت با قیمت مناسب هر چند شدنی است، اما دشوار به نظر می‌رسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1462150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =