فکر می کنید خوب دستی می کشید؟ داخل خیابان ها با حرکات زیبای ماشینتان نگاه ها را به سمت خود جلب می‌کنید؟

از همه مهم‌تر فکر می‌کنید دست فرمانتان آنفدر خوب هست که لقب "راننده حرفه‌ای" به شما اطلاق شود؟ اگر جوابتان به تمامی این سؤالات مثبت است، کمی صبر کنید...حرفه‌ای‌ها برای دومین دوره "ردبول کار پارک دریفت" صف کشیده‌اند تا شما را به اوج ببرند...

اینجا جایی است که حرفه‌ای‌ها با اتوموبیل‌های دیفرانسیل عقبشان جوری از قدرت اتوموبیل خود استفاده می‌کنند که جلوی اتوموبیلشان به زیباترین شکل ممکن روی پیست لیز بخورد؛ حرفه‌ای‌هایی که با استفاده زمانی درست از دنده و اجرای دقیق عملیات دریفت، از دل این حرکت ماشینی، هنر را بیرون می‌کشند؛ هنری که در آن زمان هیچ جایی ندارد و هر چه دریفت یا لیز خوردن جلوی اتوموبیلتان زیباتر باشد، نمره ای که از داوران می‌گیرید بیشتر است.
"کار پارک دریفت" متعلق به همه آنهایی است که به دنبال خلاقیت و استعداد ناب هستند؛ همان رانندگانی که با دست فرمان خوبشان در خیابان‌ها تا آنجا که می‌توانند نبوغشان را به نمایش می‌گذارند اما یک چیز کم دارند: جایی که بتوانند با خیال راحت و به دور از شکستن هر قانون و مقرراتی، هنرشان را به رخ بکشند...
خودتان را برای دومین دوره مسابقه بزرگ "کار پارک دریفت" در روز 23 اردیبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد و داور آن همان کسی است که سال گذشته قضاوت این رقابت نفس‌گیر را بر عهده داشت: عبدو فقالی؛ مردی که به ماشین‌های دیفرانسیل عقب شرکت‌کننده در مسابقه براساس قدرت موتور بالایشان، صدای زیبای دریفتشان، قیافه جذاب اتوموبیلشان و از همه مهم تر تکنیک راننده‌شان، برنده خوش‌بخت این دوره را برای حضور در رقابت‌های خاورمیانه انتخاب می‌کند. مسابقات امسال یک ویژگی منحصر به فرد هم دارد؛ دریفت عبدو با ماشین سوبارو خودش. این اتفاق سال گذشته با اتوموبیل‌های شرکت‌کنندگان افتاد اما امسال داستان فرق می‌کند: عبدو، تکنیک منحصربه‌فردش در دریفت را در نمایشی جذاب با اتوموبیل سوبارو در "کار پارک دریفت" به رخ خواهد کشید.

مروری بر اتفاقات سال گذشته

روز 5 خرداد 89 پیست اتوموبیلرانی استادیوم آزادی برای اولین بار شاهد وقوع مسابقه "کار پارک دریفت" بود؛ رقابتی که برای اولین بار 20 راننده برتری را که تا پیش از این هنر دریفت کردن را در خیابان‌ها خرج می‌کردند و گاهی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شدند را دور هم جمع کرد تا تحت نظارت داوری بین‌المللی و مردی که یکی از تخصص‌هایش دریفت است، خودشان را محک بزنند و از میان خودشان نماینده ایران را در مسابقه فینال "کار پارک دریفت" سال 2010 را انتخاب کنند. این رویداد اهمیتش در این بود که بسیاری از رانندگان در کلاس آموزشی عبدو فقالی حضور پیدا کردند و بسیاری از تکنیک‌ها را چه سر کلاس و چه زمانی که کنار دست عبدو در روز قبل از مسابقات نشستند، آموزش دیدند. عبدو 20 نفر پایانی را از دل همین اتفاقات پیدا کرد. ساعت 11 روز جمعه 5 خرداد بود که کلید اولین دوره رقابت‌های دریفت در ایران زده شد. بهترین راننده‌ها دور هم جمع شده بودند. از محمدعلی مرندیان و نادر جعفری گرفته تا مصطفی خلف‌نژاد، حسین صدوقیان‌زاده و دیگرانی که همه برای به دست آوردن سهمیه ایران در مسابقه‌ فینال تلاش می‌کردند.

در نهایت این نادر جعفری بود که موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند و برای خودش و ایران افتخاری نو را رقم بزند؛ حضور در مسابقه‌ای که تمام کشورهای شرکت‌کننده در آن اعراب بودند. اما اتفاق ناگواری یک هفته قبل از مسابقات برای  نادر رخ داد. در تمرینات پیش از مسابقه فینال ماشین او چپ شد و دستش آسیب دید. در این شرایط بود که با توجه به مدت زمان کوتاه تا شروع رقابت‌های فینال، حسین صدوقیان‌زاده به فینال رقابت‌ها اعزام شد. حسین در جمع شرکت‌گنندگان تنها یک نفر با جمع 8 نفر پایانی فاصله داشت و نتوانست به این جمع راه پیدا کند.

40

کد خبر 146227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =