۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
سفیر فرانسه در باکو احضار شد

ایرنا نوشت: " ذاکاری گروس " سفیر فرانسه در باکو روز جمعه در رابطه با قطعنامه اخیر مجمع ملی این کشور به وزارت امور خارجه جمهوری آذرایجان احضار شد.

به گزارش واحد مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، اعتراض دولت باکو در ارتباط با قطعنامه  "حمایت از جوامع مسیحی اروپا و شرق و مردم ارمنستان " صادره روز گذشته ( پنجشنبه ) از سوی مجمع ملی فرانسه ، به سفیر ابلاغ شد. 

به استحضار سفیر فرانسه رسانده شد که  این سند صادره از سوی مجمع ملی این کشور با موازین و اصول حقوق بین المللی ، منشور سازمان ملل متحد، دیگر قوانین بین المللی و نیز قطعنامه های شماره ۸۲۲ ، ۸۵۳ ، ۸۷۴ و ۸۸۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد صادره در سال ۱۹۹۳ میلادی برای حل مناقشه قره باغ، مغایرت دارد.

مجمع ملی فرانسه روز گذشته با صدور قطعنامه ای  از دولت این کشور خواستار به رسمیت شناختن منطقه قره باغ کوهستانی  شد و  قبل از ان  مجلس سنای فرانسه نیز ۲۵ نوامبر ( ۵ آذر ماه ) یک سند مشابه را در این زمینه صادر کرده بود که اعتراض دولت باکو را به دنبال داشت.  

این در حالی است که  کارشناسان سیاسی بر این باورند که  این قطعنامه های سنا و مجمع ملی  فرانسه در  حد توصیه بوده و قدرت اجرایی ندارد.

 پارلمان فرانسه بعنوان قوه قوه مقننه این کشور از  مجمع ملی و مجلس سنا تشکیل شده‌است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1462719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =