۲۳هزار مددجو از بهزیستی قزوین مستمری دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۲۳هزار و ۵۵۰مددجوی تحت پوشش ماهانه از بهزیستی استان، مستمری دریافت می‌کنند و قزوین نیز رتبه دوم تا سوم کشور را در این زمینه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در دیدار جمعی از معلولان برگزیده استان گفت: ۲۸هزار معلول با هویت اقتصادی و اجتماعی در استان شناسایی کرده‌ایم و اطلاعات آنها در سیستم جامع بهزیستی استان ثبت شده است.
او بیان کرد: ۲۶مرکز شبانه روزی در استان با محوریت حمایت از معلولان با هزار و ۲۰۰نفر ظرفیت فعالیت دارند که با کمترین آسیب کرونا توفیق خدمت به جامعه هدف را داشته‌اند.
وارثی گفت: همچنین ۲۵مرکز روزانه با هزار و ۵۰۰نفر ظرفیت برای خدمت رسانی به جامعه هدف ما فعال هستند و وسایل توانبخشی، حق پرستاری و کمک درمانی را به جامعه هدف ارایه می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به سایر اقدامات حمایتی این دستگاه، گفت: در حوزه توانمندسازی جامعه هدف، نسبت به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تا به امروز هزار و ۳۷۶دانش آموز را تحت پوشش حمایت تحصیلی قرار داده‌ و برای خرید سمعک، باتری سمعک و... آنها اقدام کرده‌ایم و همچنین ۳۰۰دانشجو را در پرداخت هزینه‌های تحصیلی تحت پوشش داریم.
او گفت: تعهد اشتغال بهزیستی استان در سال جاری ۷۱۰نفر بوده است که تاکنون ۴۶۸مورد اشتغال پایدار را تا آذرماه سال جاری ایجاد کرده‌ایم و تا پایان سال کل تعهد خود را محقق می کنیم.
این مقام مسئول گفت: برای ارایه خدمات آموزشی رایگان به جامعه هدف نیز تفاهم نامه‌ای را با آموزش فنی و حرفه‌ای استان منعقد کرده ایم تا جامعه هدف ما بتواند از آموزش‌های رایگان بهره مند شود.
وارثی با اشاره به نهضت مسکن معلولان استان، گفت: چهار هزار مسکن را برای افراد جامعه هدف بهزیستی استان جانمایی کرده‌ایم و ۶۲۰واحد را تا پایان سال تحویل می دهیم.
او گفت: تا به امروز ۳۰۱واحد را به خانواده‌های فاقد مسکن تحویل داده‌ایم و ۳۱۹واحد مسکونی دیگر را تا پایان سال تحویل خواهیم داد و هفته آینده نیز ۵۳واحد به صورت ویدیو کنفرانس تحویل می شود.
این مقام مسئول با اشاره به تحقق حقوق معلولان، افزود: به نظر می‌رسد علیرغم تصویب این حقوق در مجلس شورای اسلامی و تایید و ابلاغ آن در هیات دولت، این حقوق همچنان در غربت به سر می‌برد و جا دارد با تاکید استاندار مجددا به دستگاه‌ها ابلاغ شود.
او اضافه کرد: وضعیت مناسب سازی ادارات و معابر استان برای تردد معلولان مطلوب است ولی کافی نیست و باید با دستور استاندار با جدیت بیشتری دنبال شود.
وارثی با اشاره به قانون بازنشستگی زودتر از موعد معلولان، افزود: طبق تصریح این قانون، معلولان با ۲۵سال سابقه و پنج سال ارفاق، امکان بازنشستگی دارند ولی متاسفانه سازمان تامین اجتماعی زیربار نمی‌رود و نیازمند تاکید استاندار قزوین هستیم.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اجرای طرح‌های غربالگری شنوایی و بینایی از سال ۹۳ در استان، گفت: تاکنون سه هزار کودک در  زمینه کم بینایی و نابینایی معاینه و ۲هزار کودک کم بینا و نابینا در استان شناسایی شده‌اند.
وارثی گفت: در طرح آگاه سازی دانش آموزان علیرغم تعطیلی مدارس از فضای مجازی نهایت استفاده را در این زمینه داشتیم و مشاوره ژنتیک را برای هزار نفر از خانواده معلولان انجام دادیم.
او ادامه داد: ۶آزمایشگاه ژنتیک را در سطح استان داریم و تاکنون یک میلیارد تومان هزینه آزمایش‌های رایگان را برای جامعه هدف پرداخت کرده‌ایم.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در غربالگری شنوایی نیز تا به امروز ۹هزار کودک در پنج بیمارستان استان غربالگری شده اند و ۳۰کودک مشکوک شنوایی را در سطح استان شناسایی کرده ایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1462944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =