امیدواری هندی ها به از سرگیری واردات نفت از ایران با توسل به بایدن

بزرگترین واردکنندگان نفت آسیا در حال سنجیدن شرایط هستند به این امید که دولت جدید رئیس جمهور منتخب ایالات متحده زمینه را برای از سرگیری صادرات نفت خام از ایران و ونزوئلا فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تارنمای بیزینس استاندار در گزارشی عنوان کرد: دارمندرا پرادان وزیر نفت هند در پاسخ به این سوال که آیا مایل است کاخ سفید تحریم های ایران و ونزوئلا را متوقف کند، گفت: "هند تمایل دارد از تولیدکنندگان بیشتری نفت دریافت کند. و این کشور قصد دارد با طرحی، افزایش اندازه ذخایر استراتژیک نفت خود پیش برود."

همچنین بازارها شاهد افزایش استعلام خریداران چینی در خصوص نفت خام ونزوئلا است. در حالی که ترامپ با نزدیک شدن به پایان دوره اش در پی افزایش تحریم ها است اما خریداران آسیایی نفت امیدوارند با شروع ریاست جمهوری بایدن، رویکرد نرم تری اتخاذ شود.  

در زمان ریاست جمهور دونالد ترامپ ، ایالات متحده سیاست خارجی تهاجمی را دنبال کرد که بر آن اساس تحریم های جمهوری اسلامی را در سال 2018 بازگرداند و سپس اقداماتی را برای محدود کردن صادرات نفت خام ونزوئلا در سال بعد انجام داد. خروج محموله های نفتی از دو کشور به شدت از هر دو کشور به شدت کاهش یافته و پالایشگاه های آسیایی را مجبور کرده تا برای تامین نیاز خود به نفت سنگین به دنبال گزینه های دیگری جز این دو کشور باشند.  

اگر ریاست جمهوری بایدن منجر به از سرگیری صادرات نفت ایران و ونزوئلا شود، عرضه جدید احتمالاً دردسر بیشتری برای اتحاد اوپک + ایجاد می کند و همچنین جریان نفت خام به آسیا را تغییر شکل می دهد. به گفته تاجران آسیایی ، محبوبیت رتبه  با کیفیت مشابه از کانادا و عراق ممکن است کاهش یابد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1463260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =