انتقال یک تن لاشه پرندگان آنفلوآنزایی از سطح تالاب میقان بوسیله بالگرد

ایسنا نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از انتقال لاشه پرندگان جمع آوری شده از سطح تالاب میقان بوسیله بالگرد خبر داد.

رضا میرزائی اظهار کرد : در پی بروز بیماری آنفلوآنزای پرندگان در تالاب میقان اراک، در ۲ هفته اخیر تعداد ۱۱۲۱ لاشه پرنده تلف شده توسط محیط زیست از سطح این زیستگاه طبیعی جمع‌آوری شده است.

وی افزود : در پی بازدید استاندار از تالاب و هماهنگی های انجام شده با ستاد مدیریت بحران اقدامات لازم در خصوص انتقال لاشه‌های جمع آوری شده در مرکز تالاب که با حاشیه حدود ۵ کیلومتر فاصله، بوسیله یک فروند بالگرد (هلال احمر) در کیسه‌های مخصوص با وزن تقریبی یک تن انجام شد.

میرزایی بیان کرد: این کیسه ها به محل دفن انتقال داده شد و دفن بهداشتی به همراه آهک پاشی انجام شد.

وی با اشاره با اینکه همه روزه علاوه بر جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه‌ها، گشت، کنترل و پایش منطقه به صورت مشخص، منظم و مستمر در حال انجام است، تاکید کرد: جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان تلف شده در تالاب میقان تا پاکسازی کامل منطقه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: به دلیل جلوگیری از بروز آنفلوآنزای حاد پرندگان در این منطقه، تردد به مناطق اطراف این تالاب همچنان ممنوع است و از شهروندان خواسته می شود در صورت مشاهده لاشه پرندگان به هیچ عنوان به آن دست نزنند و مراتب را برای پیگیری به محیط زیست و دامپزشکی اطلاع دهند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1463269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =