۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
محیط‌بان همدانی از زندان آزاد شد

رئیس اداره بازرسی و مسئول امور حقوقی حفاظت اداره کل محیط زیست استان همدان گفت: سعید مومیوند محیط‌بان همدانی که به علت درگیری با شکارچیان متخلف در زندان بود، با تامین قرار وثیقه آزاد ‌شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ حجت لطفی در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: قرار بود که این محیط بان با قرار وثیقه پنج میلیارد تومانی آزاد شود که بخش زیادی از این وثیقه توسط خانواده تامین و ۲۶۰ میلیون تومان از آن نیز توسط صندوق ملی محیط زیست تامین شد.

 رئیس اداره بازرسی و مسوول امور حقوقی حفاظت اداره کل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه پرونده محیط بان همدانی در شعبه ۲ کیفری تحت بررسی است، خاطرنشان کرد: اختلاف نظری درباره صلاحیت رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری یک یا دادسرای نظامی مطرح است.

لطفی اضافه کرد: به دنبال صدور کیفرخواست از سوی دادستان همدان مبنی بر بررسی این پرونده در دادگاه کیفری و مطرح شدن رسیدگی به این پرونده ها در دادسرای نظامی مقرر شد که دیوان عالی کشور در این باره تعیین تکلیف کند.

وی یادآور شد: رای قصاص ( اعدام) محیط‌بان همدانی پیشتر در شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور نقض شده بود.

لازم به ذکر است، سال ۹۵ محیط بان سعید مومیوند به اتفاق سایر همکاران در حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده «نشر» شاهد حضور افراد مسلح در این منطقه می شوند که پس از متوقف کردن خودرو آنها، یکی از سه سرنشین با اسلحه اقدام به فرار می کند.

محیط بان مومیوند پس از اخطار فراوان به قصد شلیک هوایی اقدام به تیراندازی می کند اما با توجه به ناهموار بودن زمین و شرایط منطقه، تیر ناخواسته به فرد اصابت می کند که بلافاصله فرد مجروح را به بیمارستان بعثت همدان منتقل می کنند.

فرد مصدوم پس از گذراندن ۱۷ روز در کما، جان خود را از دست داد که پس از کش و قوس های زیاد پس از دو سال رای قصاص برای محیط بان صادر و در سال ۹۷ به اعدام محکوم شد.

اما بعد از تلاش های صورت گرفته این حکم از سوی سازمان محیط زیست مورد اعتراض قرار گرفت و پس از دو بار رفت و برگشت پرونده، برای بار سوم اعتراض به دیوان عالی کشور ارسال شد و این بار دیوان نسبت به رأی صادره واکنش و حکم اعدام را نقض کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1463342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =