کتابخانه های عمومی به پاتوق فرهنگی تبدیل شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: کتابخانه های عمومی بایستی به پاتوق فرهنگی تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، حبیب اله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه فعالیت اداره کتابخانه‌های عمومی استان سمنان مطلوب است و کارکنان و کتابداران این استان برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش می‌کنند افزود: امیدواریم در آینده شاهد توسعه بیشتر کتابخانه‌های عمومی این استان در زمینه نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و منابعی باشیم.
وی تلاش کتابداران استان سمنان را در انجام فعالیت فرهنگی مطلوب دانست و گفت: کتابخانه‌ها بایستی از شکل قرائت‌خانه خارج شوند و به پاتوق فرهنگی تبدیل شوند.
خجسته پور گفت: بایستی همه‌کسانی که در کار فرهنگی مشغول هستند تلاش کنند تا شهر سمنان بتواند عنوان پایتخت کتاب را به دست آورد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواست هرچه سریع‌تر کتابخانه عمومی شهرستان مهدی‌شهر را تجهیز و راه‌اندازی کنند.
وی با اشاره به این مطلب که کتابخانه عمومی آیت اله فیض سرخه‌ای در شهرستان سرخه به دلیل قدمت بالا و فرسودگی تعطیل‌شده است اظهار داشت: هرچه سریع‌تر باید این کتابخانه فعالیت مجدد خود را آغاز کند.
خجسته پور بابیان اینکه به‌جز کهن‌آباد تمام شهرهای این استان دارای کتابخانه است افزود: امیدواریم در آینده شاهد راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در همه شهرستان‌های این استان باشیم.
 در خاتمه ز زحمات حسین شاکری، مدیرکل اسبق کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و سعید دهقانلو، سرپرست اسبق کتابخانه‌های عمومی استان سمنان قدردانی شد و محمد طاهریان، به‌عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان این استان معرفی شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1463540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =