راهنمای چاپ کارت ویزیت، بروشور و کاتالوگ با چاپخانه

امروزه تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده است که وقتی صحبت از تبلیغات می‌شود همه ما در همان لحظه اول توجهمان به سمت دنیای دیجیتال و اینترنت می‌رود.

در حالی که محصولات چاپی بخش بزرگی از دنیای تبلیغات را از زمان گذشته، حال و حتی آینده به نام خودشان کرده‌اند. اگر بخواهیم پرکاربردترین محصولات چاپی که در زمینه معرفی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات کسب و کارهای مختلف استفاده می‌شوند را بیان کنیم بدون شک باید کارت ویزیت، بروشور و کاتالوگ را در الویت بررسی‌هایمان قرار دهیم.

همه محصولات چاپی به ویژه کارت ویزیت، بروشور و کاتالوگ برای آنکه کیفیت و جذابیت بالایی داشته باشند باید با استانداردهای مهم در چاپ و طراحی همراه باشند. به همین دلیل ما در این مقاله مهمترین نکات چاپ و طراحی برای این محصولات را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

راهنمای چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که شما می‌توانید برای معرفی مهارت، حرفه و تجارت خود به مخاطبان از آن استفاده کنید. گرچه کارت ویزیت یک محصول و روش تبلیغاتی مقرون به صرفه‌ای است اما با این حال نباید طراحی و چاپ صحیح آن را نادیده گرفت.

پیش از چاپ کارت ویزیت باید ویژگی‌های مختلفی را برای آن انتخاب کنید. اولین ویژگی ابعاد و شکل ظاهری یک کارت ویزیت است. رایج‌ترین ابعادی که برای کارت ویزیت در بازار وجود دارند عبارت‌اند از: ۵/۵x۵/۸ سانتی‌متر (کارت ویزیت مستطیلی)، ۵/۵x۵/۵ سانتی‌متر (کارت ویزیت مربعی) و ۵/۴x۵/۸ سانتی‌متر (کارت ویزیت باریک).

در کنار ابعاد کارت ویزیت، جنس و ضخامت کاغذی که طرح شما بر روی آن قرار می‌گیرد نیز باید به درستی انتخاب شود. برای چاپ کارت ویزیت می‌توان از کاغذهایی با جنس کتان که در اصطلاح به آن‌ها کارت ویزیت های بافت دار گفته می‌شود، کاغذهای گلاسه مات و براق و کاغذهای ساده بدون روکش استفاده کرد. هر کدام از این کاغذها می‌توانند در ضخامت‌های چاپی کم، متوسط و زیاد متناسب با جنسی که دارند قابل انتخاب باشند.

پس از آنکه دو ویژگی مهم در یک کارت ویزیت یعنی همان ابعاد و جنس کاغذ آن را انتخاب کردید نوبت به ظاهر آن که کاملا سلیقه‌ای است می‌رسد. اطراف یک کارت ویزیت می‌تواند به دو صورت تیز و گرد برش بخورد و عناوین کارت ویزیت دورگرد و کارت ویزیت دورتیز را به وجود بیاورد. جهت کارت ویزیت نیز با توجه طرح شما می‌تواند یه یکی از دو حالت عمودی و یا افقی انتخاب شود.

از طرف دیگر کارت ویزیت ها می‌توانند هم به صورت یک رو و هم به صورت دو رو طراحی و چاپ شوند. انتخاب تعداد وجه کارت، منوط به سلیقه و فضای مورد نیاز برای درج اطلاعات شما است. کارت ویزیت شما باید بتواند در همان نگاه اول اطلاعات مورد نیاز همچون نام تجاری، مهارت و عنوان شغلی و در نهایت اطلاعات تماس را به طور واضح و کامل در اختیار مخاطبان بگذارد. بنابراین اطلاعات را در وجه رو و پشت کارت ویزیت به طور هوشمند قرار دهید.

در برخی موارد نیز ممکن است که شما بخواهید ظاهر کارت ویزیت تان در مقایسه با دیگر کارت‌ها تفاوت و جذابیت بیشتری داشته باشد. در این مواقع می‌توانید از جلوه‌های ویژه همچون هات فویل‌های طلاکوب، نقره‌کوب و مس‌کوب استفاده نمایید. توسط هات فویل شما می‌توانید ناحیه‌ای از طرح کارت ویزیت مثل لوگو، نام تجاری و یا تصویر خاصی را به صورت طلائی، نقره‌ای، مسی و با جلوه براق نمایش دهید.

در پایان نیز برای چاپ کارت ویزیت باید تعداد مورد نیاز یا همان تیراژ چاپی کارت ویزیت را انتخاب کنید؛ این موضوع با توجه به نیاز شما و تعداد روزهای ممکن انتخاب می‌شود.

راهنمای چاپ بروشور

در بین محصولات چاپی، بروشور یکی از محصولات محبوب و پرکاربردی است که از آن در بسیاری از موارد همچون نمایشگاه‌ها، رویدادها، تبلیغات، منوی رستوران و کافی‌شاپ‌ها و ...استفاده می‌شود. به بیان دیگر از بروشور می‌توان هم به عنوان یک کاغذ چند صفحه‌ای لوکس و زیبا در جسلات مهم برای ایجاد دیدگاه کلی مخاطبان و حاضران نسبت به تجارت، محصولات و خدمات مربوطه استفاده کرد و هم به عنوان برگه‌های ساده ولی در عین حال جذاب برای تبلیغات در سطح گسترده‌تر.

در هر صورت فارغ از اینکه بروشور شما در کجا و با چه عنوانی استفاده می‌شود، باید خصوصیات چاپی آن را پیش از چاپ، شناخته و به درستی انتخاب نمایید.

اولین خصوصیت ابعاد و تعداد لت بروشور شما است. به طور کلی تعداد لت بروشور که اعداد برگه‌های آن را نیز مشخص می‌کند شامل سه نوع به صورت دو لت، سه لت و چهار لت است. هر کدام از این سه حالت می‌توانند ابعاد مختص به خود را داشته باشند و فضای کم یا زیادتری را برای درج اطلاعات و تصاویر برای شما فراهم کنند. لت‌های یک بروشور پس از چاپ به صورت پیش‌فرض بدون تا هستند؛ و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود یکی از مدل‌های تای بروشور یعنی تای معمولی (مخصوص بروشورهای دو لت)، تای دروازه‌ای (مخصوص بروشورهای سه لت) و تای آکاردئونی (مخصوص بروشورهای سه لت و چهار لت) را انتخاب نمایید.

جنس و ضخامت کاغذ بروشور شما می‌تواند یکی از سه کاغذ رایج گلاسه براق، مات و کاغذ طبیعی با قطر کم، متوسط و زیاد باشد. توجه داشته باشید که هدف، کاربرد و نحوه ارائه بروشور به مخاطبان می‌تواند در انتخاب جنس و ضخامت کاغذ آن به شما کمک کند.

یکی از مواردی که می‌تواند بروشور را شما از بروشورهای ساده متمایز کند استفاده از یووی موضعی بر روی نواحی خاصی از طرح است. به طور مثال می‌توانید از یووی موضعی برای براق‌تر نشان دادن بخش‌هایی از تصاویر، نام تجاری و لوگوی تجاری خود استفاده نمایید. آخرین مرحله در انتخاب خصوصیات یک بروشور انتخاب تعداد چاپ آن می‌باشد.

راهنمای چاپ کاتالوگ

می‌دانیم کاتالوگ عموما برای معرفی جامع‌تر خدمات و محصولات تجارت‌های مختلف کاربرد دارد. البته بروشور نیز به همین منظور استفاده می‌شود اما با این تفاوت که ما در بروشور با محدودیت فضا روبرو بوده و عموما از بروشور برای معرفی کلی و بدون آنکه جزئیات مطرح شود، استفاده می‌کنیم. در حالی که در کاتالوگ دست شما باز است و می‌توانید متناسب با تجارتتان، به معرفی محصولات و خدمات و اطلاع‌رسانی به مخاطبان بپردازید.

 چاپ کاتلوگ نیز همانند چاپ بروشور و چاپ کارت ویزیت با شاخص‌هایی همراه است. اولین شاخص در کاتالوگ انتخاب ابعاد کاتالوگ و تعداد صفحات آن است.

یک کاتالوگ می‌تواند به صورت مربعی و یا مستطیلی با هر تعداد صفحاتی که مایل هستید در دستان مخاطبان شما قرار گیرد. این موضوع نیز کاملا به فضای مورد نیاز و طراحی شما بستگی دارد.

اصولا برای صفحات کاتالوگ از کاغذی با جنس گلاسه با ضخامت‌های مختلف استفاده می‌شود که این کاغذ برای جلد کاتالوگ به دو صورت مات و براق قابل انتخاب است.

همچنین شما می‌توانید برای جلد کاتالوگ خود طرحی را انتخاب کنید که امکان نمایش جذاب‌تر آن به صورت هات فویل طلاکوب، نقره‌کوب، مس‌کوب و یا یووی‌های براق وجود داشته باشد.

لاتین یا فارسی بودن زبان نوشتاری کاتالوگ، بر روی چیدمان صفحات و نحوه باز شدن کاتالوگ تاثیر می‌گذارد؛ به همین دلیل بایستی جهت باز شدن کاتالوگ را اگر طراحی شما به صورت لاتین است از چپ و اگر فارسی است از راست انتخاب کنید.

انتخاب نوع صحافی تقریبا به عنوان گزینه‌ آخر در دسته خصوصیات چاپی یک کاتالوگ است. صحافی‌های مختلفی که برای کاتالوگ وجود دارد عبارت است از: صحافی با منگنه‌های ساده، صحافی با منگنه‌های لوپ، صحافی سیمی و صحافی چسبی. نوع صحافی کاتالوگ در گروی تعداد صفحاتی است که برای کاتالوگ خود انتخاب می‌کنید.

کاتالوگ نیز مانند دیگر محصولات چاپی دارای تیراژ چاپی است که شما با توجه به نیاز و زمان مورد نیازتان می‎‌توانید آن را انتخاب کنید.

چاپ انواع محصولات چاپی در چاپخانه چاپ آقا

چاپ آقا یک مجموعه پیشرو در عرصه چاپ و طراحی محصولات چاپی به صورت آنلاین است. این مجموعه با حضور مختصصان مجرب و دارا بودن چاپخانه‌ای مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ افست و دیجیتال توانسته محصولات چاپی مختلفی را همچون کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ، تراکت، سربرگ، فاکتور،  پاکت، ست‌های اداری، ساک دستی، پوستر استند و ... را در بالاترین کیفیت به مشتریان خود در سراسر ایران ارائه دهد.

منظور از آنلاین بودن چاپ آقا، وجود بستری حرفه‌ای به صورت ۲۴ ساعته است که این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌کند تا بتوانند در هر لحظه، بدون نیاز به مراجعه فیزیکی محصول چاپی خود را انتخاب کرده و آن را به صورت اینترنتی سفارش دهند. در پایان نیز محصول با کیفیت خود را در آدرس مورد نظر دریافت نمایند.

همچنین این مجموعه با هدف ارتقاء خدمات و افزایش رضایت مشتریانش، در وب‌سایت خود محیطی را تحت عنوان ابزار طراحی آنلاین چاپ آقا قرار داده است. با استفاده از این ابزار شما مشتریان عزیز می‌توانید در هر لحظه و هر جا محصول چاپی مورد نظر خود را با سلیقه شخصی خودتان طراحی کنید.

بدین صورت که شما برای هر کدام از محصولات چاپی مانند کارت ویزیت، سربرگ، بروشور، تراکت، پاکت، کارت دعوت و پستال و ... می‌توانید یکی از انواع طرح‌های جذاب چاپ آقا را انتخاب کرده، به ویرایش اطلاعات و تکمیل طراحی آن پرداخته و در نهایت پس از تایید نهایی، سفارش چاپ طرح مورد علاقه‌تان را از همان مسیر ثبت نمایید.

۲۱۲۱

کد خبر 1463582

خدمات گردشگری