۶ هزار تن کلینکر وارد مرز تجاری شلمچه شد

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ظرف یک هفته گذشته ۶ هزار تن کلینکر از طریق ناوگان ریلی وارد مرز تجاری شلمچه شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند سید علی موسوی اظهار کرد: این مقدار کلینکر از طریق ناوگان ریلی وارد شرکت توسعه سیمان در مرز تجاری شلمچه تخلیه شد.

وی افزود: این مقدار کلینکر از کارخانه سیمان درود بارگیری و آماده صادرات به کشور عراق است.

وی با اشاره به اینکه شرکت توسعه سیمان در شلمچه یکی از شرکت های لجستیک فعال در منطقه آزاد اروند است، تصریح کرد: علاوه بر ممکن شدن ورود کلینکر از طریق حمل و نقل ریلی به شلمچه، امکان انتقال دیگر مصالح ساختمانی، مواد پتروشیمی و مواد معدنی از استان های مختلف برای صادرات به کشور عراق نیز مهیا شد.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند ظرفیت تخلیه و بارگیری این شرکت لجستیکی را ۵ هزار تن در روز خواند و یادآور شد: کار انبار ۲۰ درصد صادرات قابل انجام از طریق مرز تجاری شلمچه در شرکت لجستیک توسعه سیمان زیرمجموعه شرکت شصتا انجام می شود.

موسوی گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال ۳ سه میلیون تن کلینکر سیمان از منطقه آزاد اروند به عراق صادر شود.

به گفته ی وی ایران سالیانه ۱۲ میلیون تن کلینکر به کشورهای مختلف دنیا صادر می کند که در این میان کشور عراق به عنوان بزرگترین و نخستین شریک تجاری، بزرگترین خریدار کلینکر ایران به شمار می رود.

وی افزود: منطقه آزاد اروند در هفت ماهه ی گذشته پس از بوشهر و بندر امام خمینی (ره) سومین جایگاه را به لحاظ صادرات کلینکر کشور را به خود اختصاص داد.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاشهای قابل انجام، منطقه آزاد اروند تا پایان سال جاری به جایگاه نخست صادر کننده کلینکر در کشور دست پیدا کند زیرا در حال حاضر ۳۰ درصد صادرات کلینکر کشور از طریق این منطقه انجام می شود.

موسوی اظهار کرد: در آینده سیمان آبی یک، سیمان هگمتانه و سوفیان نیز به این ظرفیت اضافه می شود تا بتوانیم در پایان سال رقم صادراتی از مرز شلمچه به عراق را به ۳ میلیون تن  برسانیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1463907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =