ترامپ شخصا به نتایج انتخابات پنسیلوانیا ورود کرد

ایسنا نوشت: رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای جبران شکست انتخاباتی‌اش در ایالت پنسیلوانیا طی هفته گذشته شخصا دو بار با رئیس مجلس نمایندگان این ایالت کلیدی تماس گرفته و از وی برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت کمک خواسته است.

 به نوشته روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا با "برایان کاتلر"، رئیس هیات نمایندگان ایالت پنسیلوانیا در مجلس نمایندگان تماس گرفته و از وی خواسته تا مداخله کند و روندی برای اصلاح قوانین این ایالت اتخاذ کند که قانون‌گذاران را از مداخله منع ‌کند و اعضای هیئت الکترال را که به نمایندگی از رای‌دهندگان این ایالت انتخاب شده‌اند، تغییر دهد.

 

یکی از سخنگویان رئیس هیات نمایندگان پنسیلوانیا تماس ترامپ با کاتلر را تایید کرد. این در حالی است که کمپین ترامپ و کاخ سفید هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

ترامپ پیش‌تر نیز درخواست‌های مشابهی را با قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در میشیگان و همچنین "برایان کمپ"، فرماندار جورجیا مطرح کرده است.

این تلاش‌های ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که تیم حقوقی وی شکایت‌های متعددی را برای مسدود کردن روند تایید نتایج انتخابات در ایالت پنسیلوانیا تنظیم کرده‌اند؛ شکایت‌هایی که اخیرا توسط دادگاه عالی این ایالت رد شدند.

وکلای ترامپ همچنین در تلاشند تا نتایج انتخابات در ایالت‌های جورجیا، میشیگان و دیگر ایالت‌ها را ابطال کنند اگرچه هنوز شاهد هیچ موفقیتی در این روند نبوده‌اند.

منتقدان تاکید دارند که ترامپ با این کارهای خود در تلاش است تا خواست رای‌دهندگان را زیر پا بگذارد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =