۳ نفر
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
پیام برجامی ایران به آمریکا

ربیعی گفت: دولت بعدی آمریکا به خوبی می داند که چه کارهایی را برای جلب اطمینان ایران باید انجام بدهد و از چه اقدامات زیانباری که می تواند به دیپلماسی آسیب بزند، خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری، در پاسخ به سوالی درباره موضع تهران در خصوص اظهارات برخی مقامات خارجی برای توافق بهتر با ایران گفت: به زبان ساده بازگشت به شرایط ۲۸ اردیبهشت ۹۷ یا ۱۸ می ۲۰۱۸ یعنی همان روزی که آمریکا به انجام تعهداتش خاتمه داد. ما انتظار داریم که آمریکا با همان سرعتی که ترامپ چنین کاری را انجام داد و البته بدون هیچگونه پیش شرطی تمام روندهای مخرب طی شده را معکوس کند.

>>>> بیشر بخوانید؛

>>>> اظهارات مهم ربیعی درباره پرداخت یارانه در سال ۱۴۰۰، کمک های معیشتی، بیانیه دبیرخانه شورایعالی امنیت و ...

ربیعی گفت: دولت بعدی آمریکا به خوبی می داند که چه کارهایی را برای جلب اطمینان ایران باید انجام بدهد و از چه اقدامات زیانباری که می تواند به دیپلماسی آسیب بزند، خودداری کند. تا پیش از بازگشت آمریکا به نقطه ای که خود را از انجام تعهداتش جدا کرد، امکان بررسی مذاکرات تازه ای اساسا وجود ندارد.

وی در خصوص اعلام تمایل ژاپن و کشور های عرب حوزه خلیج فارس برای  حضور و مذاکرات جدید برجام گفت: ما بطورکلی از نقش آفرینی بیشتر ژاپن به عنوان یک کشور دوست و شریک مهم در مسائل بین المللی استقبال می کنیم.

سخنگوی دولت گفت: مذاکرات برجام از دیدگاه ما تمام شده و قرار نیست مذاکرات تازه ای انجام بگیرد که نیازی به تجدید ساختار مذاکرات وجود داشته باشد. امروز تنها مسئله باقی مانده، بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان مطابق توافق انجام گرفته است و این موضوع پیچیده ای نیست.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =