عبور شاخص آلایندگی از مرز خطرناک در نجف آباد صحیح نیست/دستگاه‌های ثبت خراب است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به اعلام عبور شاخص آلایندگی از مرز خطرناک در نجف آباد این مطلب را رد کرد و گفت:بنا بر اعلام سازمان محیط زیست دستگاه های ثبت کیفی هوا در این شهرستان خراب بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین، ثبت هوای بسیار آلوده در شهرستان نجف آباد در روزهای گذشته حاشیه ساز شد؛ با وجود مشخص بودن میزان باای آلایندگی در شهر اصفهان و نجف آباد، مسئولان محیط زیست عبور شاخص از مرز خطرناک در روز جاری را رد می کنند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به پایداری جوی در اصفهان اظهار داشت: بر اساس اطلاعات مرکز پایش کیفی اداره کل محیط زیست، میانگین شاخص کیفی هوا در سه ساعت اخیر ۱۴۴ و در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

وی افزود: بنا به گفته اداره کل محیط زیست استان اصفهان دستگاه های ثبت کیفی هوا در نجف آباد خراب بوده و شاخص عبور از مرز خطرناک در این شهرستان در ساعت ۵ بامداد صحیح نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از روز دوشنبه شرایط مه آلودگی با کاهش ۶ درجه ای دما به وقوع پیوست، تصریح کرد: پس از فعالیت سامانه بارشی در چند روز اخیر، رطوبت زیاد، مه آلودگی و افزایش آلودگی هوا در اصفهان حاکم شده است.

جلوگیری از فعالیت کوره پزخانه ها و کارخانه های آلاینده

وی به تدوین دستورالعمل مشترک آلودگی هوا و بیماری کرونا تهیه شده توسط مرکز بهداشت استان اصفهان اشاره ای کرد و گفت: با پایداری جوی در چند روز اخیر، از فعالیت کوره پزخانه ها و کارخانه های آلاینده در اصفهان جلوگیری شد.

شیشه فروش بر نظارت بر عدم استفاده از سوخت مازوت در شرایط موجود تاکید ویژه ای کرد و گفت: نظارت ویژه ای بر توزیع سوخت پاک در جایگاه های سوخت برقرار است و با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می شود.

وی افزود: مصرف بهینه گازخانگی توسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک توصیه شده است که در آلودگی هوا موثر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به برنامه های بلندمدت در پیداکردن گره کور آلودگی هوا به ویژه در شرایطی که با کاهش تردد و تعطیلی مدارس مواجه هستیم، گریزی زد و گفت: در روز شنبه قرار است، خروجی دو طرح مطالعاتی آلودگی هوا که توسط شهرداری اصفهان و دانشگاه اصفهان انجام شد، بازنگری شود و این طرح ها به سناریو بدل خواهد شد.

انتقال واحدهای صنعتی و کارگاه های آلاینده به شعاع ۵۰ کیلومتری

وی انتقال واحدهای صنعتی و کارگاه های آلاینده را به شعاع ۵۰ کیلومتری از دیگر برنامه های بلندمدت کنترل آلودگی هوا در اصفهان برشمرد و افزود: کنترل کانونهای گردوغبار و اجرای قانون هوای پاک، شاه کلید عبور از وضعیت آلودگی هوای اصفهان است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =