شهر ری، مرکز جدید تجمع معتادان متجاهر/ تصویر

فارس نوشت: تجمع پرشمار معتادین دستفروش‌نما در حاشیه میدان اصلی شهرری، تردد شهروندان را دچار مشکل کرده و برای بانوان و کودکان احساس ناامنی ایجاد کرده و همچنین باعث شده زائران سیدالکریم پس از ورود به شهر باستانی ری با سیمای بصری زشتی روبرو شوند که در شان این دیار کهن و متمدن نیست.

نکته قابل تامل در خصوص شهر ری به عنوان یک شهر زائرپذیر، حضور پرشمار معتادین در حاشیه میدان اصلی شهرری است که به عنوان مرکز شهر، محل تردد شهروندان بوده و همچنین نماد این شهر کهن و محل ورود زائران به سمت آستان مقدس سیدالکریم است.

تبدیل میدان شهرری به مرکز کمپ و سرقت/دادستان: قاضی ویژه معرفی کردیم

تجمع تعدادی معتاد در مرکز شهر نه تنها نمای زشتی را برای این شهر متمدن و مذهبی، بلکه باعث آن شده تا شهروندان و به ویژه بانوان و کودکان هنگام عبور از این مسیر احساس ناامنی کرده و دچار مشکل شوند.

در این خصوص با تعدادی از شهروندان و کسبه اطراف میدان شهرری صحبت کردیم. یکی از کسبه با اشاره به بوستان زکریای رازی که کمی بالاتر از میدان شهرری قرار دارد، می‌گوید: این پارک در گذشته محل تجمع معتادان بوده است و موادفروشان و سارقان و متخلفان در آنجا جمع می‌شدند که چهار سال پیش، برای ساماندهی و پاکسازی بوستان، یک کیوسک نیروی انتظامی در داخل پارک قرار دادند.

وی در ادامه می افزاید: از چهار سال پیش که بوستان پاکسازی شد، معتادان به ضلع شمال شرقی میدان شهرری مهاجرت کرده و در این مکان و همچنین در کوچه‌های اطراف به خرید و فروش ومصرف مواد مشغول هستند و آرامش و آسایش شهروندان و ساکنان محله را سلب کرده‌اند.

یکی دیگر از شهروندان ساکن اطراف میدان شهرری می‌گوید: بارها با سامانه ۱۳۷ شهرداری و ۱۱۰ نیروی انتظامی تماس گرفته و حتی به امام جمعه نامه داده‌ایم اما تاکنون هیچ نهادی به این موضوع رسیدگی نکرده و هر دستگاهی ضمن برائت از رسیدگی به این موضوع آن را به دستگاه دیگر پاس می‌دهد.

یکی از بانوان ساکن ری که مجبور است هرروز از این محل عبور کند می‌گوید: واقعا امنیت نداریم اینجا شده مثل دروازه غار، بارها برای خانمها مزاحمت ایجاد کرده و اقدام به کیف قاپی می‌کنند.

یکی دیگر از کسبه با ابراز تاسف از چهره نازیبای میدان شهرری می‌گوید: آیا مسؤولان شهرری راضی می شوند خانواده خودشان در این محیط تردد کنند. به قدری به ۱۱۰ زنگ زدم که صدایم را می‌شناسند و می‌دانند برای چه زنگ زده‌ام اما دریغ از رسیدگی چراکه پیگیری‌های ما نتیجه ندارد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =