اعلام وضعیت نارنجی در قزوین

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین گفت: براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، استان قزوین در وضعیت نارنجی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید استان با توجه به ورود استان به وضعیت نارنجی بیان کرد: باتوجه به آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان در وضعیت نارنجی قرار دارد لذا محدودیت های مرتبط با وضعیت نارنجی از روز شنبه ۲۲آذرماه اعمال می‌شود.
او گفت: ساعات کار ادارات بانک ها از روز شنبه ۲۲آذرماه به روال عادی بازگشته و از ساعت ۷:۳۰دقیقه لغایت ۱۴:۳۰دقیقه فعالیت دارند. 
حبیبی اظهار کرد: ادارات و دستگاه‌های دولتی با حضور دو سوم کارکنان فعالیت خواهند کرد و یک سوم از ظرفیت ادارات نیز با تشخیص بالاترین مقام دستگاه به صورت دورکاری فعالیت می کنند. ضمن اینکه دستگاه های متولی مقابله با کرونا مانند دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، هلال احمر و دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز باید به صورت کامل در ادارات مربوطه حضور یابند. 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: مأموریت های اداری غیرفوری لغو و موضوعات مربوط به کرونا مدنظر باشد و در وضعیت نارنجی برگزاری جلسات، در فضای سربسته حداکثر با حضور ۲۰نفر و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
او افزود: در حوزه تجاری، بازرگانی، خدماتی و اصناف مشاغل گروه «۱» و «۲» می توانند فعالیت خود را داشته باشند که تقریبا ۸۰درصد فعالیت کسبه است. مشاغل گروه «۳» و «۴» کماکان تعطیل بوده و امکان فعالیت ندارند.
جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان قزوین تصریح کرد: مشاغل گروه «۳»، شامل فعالیت تالارهای پذیرایی و رستوران ها به صورت طبخ غذای بیرون بر، آرایشگاه های زنانه تعطیل، موزه ها، سینماها، سالن های تئاتر، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های ورزشی سالنی، بوستان ها و مراکز تفریحی تعطیل بوده و امکان فعالیت در شرایط نارنجی را ندارند. 

حبیبی اضافه کرد: در حوزه آموزشی، کماکان آموزش ها در دانشگاه ها و مدارس در بستر مجازی و غیرحضوری خواهد بود لذا مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، آموزشگاه ها، حوزه های علمیه صرفا بصورت مجازی می توانند فعالیت کنند.
او در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث حوزه های فرهنگی و اجتماعی، نمازهای جمعه، مساجد، مراسمات آئین های و مذهبی کماکان تعطیل است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با اشاره به محدودیت تردد خودروها بیان کرد: در خصوص ترددها، ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع است همچنین ورود خودروهای شخصی غیر بومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع می باشد. همچنین تردد خودروهای شخصی در سطح شهرهای نارنجی به استثنا خودروهایی که توسط فرمانداری ها مجاز به تردد هستند از ساعت ۲۱لغایت ۴بامداد ممنوع است و در صورت تردد شامل اعمال جریمه ۲۰۰هزار تومانی می شود.
جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین گفت: ورود یا خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی یا غیر بومی به شهرهای نارنجی، شامل جریمه ۵۰۰هزار تومانی به ازای هر ۲۴ساعت می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =