دیوان عالی آمریکا آخرین کارت ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات

ایسنا نوشت:دونالد ترامپ برای ورود به شکایت تگزاس اقدام کرده و در تلاش است تا دیوان عالی برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت‌های کلیدی که می‌تواند اوضاع را به نفع او رقم بزند، مداخله کند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این درخواست وکیل دونالد ترامپ ساعاتی پس از آن تنظیم شد که او از برنامه‌هایش برای مداخله در این پرونده صحبت کرد.

دادستان تگزاس مدعی است که فرایندهای رای‌گیری جدید در جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین به شکلی ناگهانی نتایج انتخابات ریاست جمهوری را تغییر داده و نباید به برگزینندگان اجازه داد تا رای خودشان را به جو بایدن بدهند.

ترامپ چندین هفته است که بدون ارائه سند و مدرک از تقلب در انتخابات سوم نوامبر سخن می‌گوید. اما در طرح شکایت او چنین ادعاهایی مطرح نشده است.

در این پرونده گاها دلایل نادرستی برای ایجاد تردید در نتایج این انتخابات مطرح شده است، از جمله این ادعا که هیچ نامزدی نبوده که مانند ترامپ در فلوریدا و اوهایو برده باشد اما در انتخابات ریاست جمهوری باخته باشد. این در حالیست که نیکسون، رئیس جمهوری اسبق امریکا در رقابت ۱۹۶۰ در این دو ایالت برنده شد اما در انتخابات شکست خورد.

شکایت رئیس جمهوری آمریکا همچنین به یک نظرسنجی راسموسن اشاره دارد که طبق آن ۴۷ درصد آمریکایی‌ها –اکثرا جمهوریخواه- معتقدند که در انتخابات تقلب شده است. این شکایت از سوی جان ایستمن به نیابت از دونالد ترامپ ارائه شد.

شکایت تگزاس عمدتا از سوی کارشناسان حقوقی رد شده است. دیوان عالی آمریکا هنوز مشخص نکرده که آیا به این پرونده رسیدگی می‌کند یا خیر. دیوان عالی آمریکا یک روز پیش از آن شکایتی که از سوی جمهوریخواهان پنسیلوانیا با هدف ابطال پیروزی بایدن در این ایالت طرح شده بود، رد کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    ایالت تگزاس و چندین ایالت دیگه اعتراض کرده اند و به احتمال زیاد دیوان عالی نمی تونه رد کنه چون با چندین ایالت بزرگ و کلیدی مثل تگزاس روبرو است .