پارس توریسم نوشت:

حسن فتحی کارگردان مطرح سینمای ایران گفت: «فیلم «مرهم» علیرضا داود‌ن‍ژاد یکی از اخلاقی‌ترین فیلمهای سینمای ایران در سال‌های اخیر است.»

فتحی در آستانه اکران فیلم «مرهم» که قرار است از چهارشنبه در سینماها اکران شود  گفت: «این فیلم گرچه با امکانات بسیار ناچیز ساخته شده ولی فیلم بسیار خوب و زیبایی  است که به بحران هویت نسل‌ها می پردازد و راه‌هایی را نشان می‌دهد که چگونه نسل‌ها با هم آشتی کنند و به هم اعتماد داشته باشند و نسل جوان را از برزخی که گاه گرفتار آن می‌شود نجات دهد.»

به گفته کارگردان فیلم «کیفر»، داود‌ن‍ژاد در فیلم «مرهم» بدون اینکه سعی در موعظه و خطابه داشته باشد به شکل دلنشین و متواضعانه راه حل اخلاقی خودش را ارائه می‌دهد و به دل می‌نشیند‌.

این کارگردان سینمای ایران در ادامه گفت: «من متعجب شدم چرا «مرهم» در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور نداشت و با فیلم کارگردان قدرتمند، خلاق و متعهدی مثل داود‌ن‍ژاد این‌گونه برخورد شد. از سوی دیگر متاسف شدم چرا کارگردانی مثل آقای داودن‍‍ژاد نباید حداقل امکانات را در اختیار داشته باشد و فیلم خود را با امکانات فنی بهتر بسازد، امکاناتی که به راحتی در اختیار فیلم‌های تجاری است.»

حسن فتحی تاکید کرد: «فیلم «مرهم» از زاویه و نگاه تازه و بکر به مسائل جامعه خودش نگاه می‌کند. فیلم بدون اینکه کسی را محکوم کند خیلی دلنشین نسل قدیم و نسل جدید را به پیوند با هم توصیه می‌کند، پیوندی که برای تعادل و توازن هر جامعه‌ای لازم است.»

این کارگردان سینما در ادامه گفت: «من همه دوستداران واقعی سینما را دعوت می‌کنم به تماشای فیلم «مرهمی و امید این‌گونه فیلم‌ها برای موفقیت در اکران عمومی به تماشاگران فهیم سینماست.»

کارگردان سریال‌هایی چون «میوه ممنوعه» و «مدار صفر درجه» گفت: «تماشاگران فهیم سینما با استقبال از «مرهم» قطعا در مسیر حمایت از سینمای مستقل و سالم و عمیق قدم بر می‌دارند و امیدوارم مردم از این فیلم استقبال کنند.»

وی در پایان گفت: «ما فیلمسازان وظیفه‌ای را فراموش کرده‌ایم. ما فقط موظف نیستیم فیلم خوب بسازیم. ما وظیفه داریم از همکاران خوبمان که فیلم خوب می‌سازند با تمام وجود حمایت کنیم.»

58

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    4 1
    واقعا فيلم خيلي زيباييه . من تو جشنواره ديدم و كلي لذت بردم .از فيلم جدايي نادر از سيمين هم قشنگ تره
  • نادر US ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    5 0
    اي ول به مرام حسن فتحي كه از فيلمساز پيش كسوتي مثل داوود ن‍ژاد حمايت كرد
  • سهيل احمدي US ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    2 0
    خداراشكر كه پس از سالها داوود ن‍ژاد يك فيلم خوب ساخت .واقعا مرهم كجا وملاقات با طوطي كجا؟