۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷

فارس نوشت:

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری از زندانیان می‌کرد، خبر داد.

احد احمدی گفت: متهم مورد اشاره با برقراری ارتباط با تعدادی از زندانیان و با عنوان اینکه با برخی از قضات دادسرا ارتباط دوستی داشته و می‌تواند بسیاری از حکم‌ها را تعدیل کند، اقدام به کلاهبرداری از زندانیان می‌کرده است.  با تشکیل پرونده و بررسی موضوع از طریق حفاظت دادگستری گزارشی جامع به همراه شکایت برخی از شکات تهیه و پرونده به مرجع قضایی ارجاع که طبق دستور دادستان در اختیار عملیات آن پلیس قرار گرفت. بلافاصله اقدامات اطلاعاتی و پلیسی برای شناسایی و دستگیری سوژه آغاز و بدواً مشخص شد فرد مورد نظر در سنوات قبل به جرم خرید و فروش مواد مخدر زندانی بوده و با چند نفر از مجرمان سابقه‌دار در تماس است. نهایتاً پس از تکمیل تحقیقات محل سکونت متهم شناسایی و به مدت 72 ساعت تحت نظر قرار گرفت تا اینکه در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی به عمل آمده به بزه انتسابی از جمله کلاهبرداری از سه نفر از زندانیان به مبلغ 150 میلیون ریال به منظور آزادی آنان اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز از دستگیری دو نفر متهم که اقدام به اخذ مبلغ یک میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات غیرمجاز از موسسه‌ای مالی و اعتباری در اراک کرده بودند، خبر داد.

رضا احمدی گفت: با توجه به اخبار واصله مبنی بر اخذ تسهیلات غیرمجاز از موسسه‌ای مالی و اعتباری در اراک پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و با هماهنگی مقام قضایی پرونده‌های تسهیلاتی غیرمجاز از دایره حقوقی موسسه موصوف اخذ و برای بررسی به پلیس آگاهی انتقال داده شد. تمام مدارک پرونده‌های تسهیلاتی با حضور بازرس و کارمند دایره حقوقی موسسه مذکور، مورد بررسی دقیق قرار گرفت و پس از سه هفته کار تحقیقاتی و استعلام مدارک موجود در پرونده‌ها مشخص شد تعداد 28 فقره پرونده تسهیلاتی به نام افراد مختلف و با اسناد جعلی تشکیل شده است. متهمان در بازجویی‌های فنی در مواجه با دلایل و مدارک، لب به اعتراف گشوده و اظهار داشتند که به دلیل آشنایی و رفاقت با روسای وقت یکی از شعبات موسسه موصوف، با جعل جواز کسب به نام افراد مختلف وام‌ها را دریافت کرده‌اند.

282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =