لاوروف: آمریکا خواستار نابودی برجام به دست ایران است

تسنیم نوشت: وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت در آمریکا کسانی هستند که می‌خواهند برجام به دست ایرانیان برای همیشه به خاک سپرده شود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه شنبه شب طی مصاحبه‌ای امکان هرگونه اصلاح یا تجدیدنظر در برجام را رد کرد.

لاوروف در این رابطه تصریح کرد: «ما مواجه هستیم با کسانی که تلاش می کنند به فرایند احیاء برجام ، مسائل دیگری را اضافه کنند که در برجام از آنها نام برده نشده است. شما می دانید منظورم چیست. این مسائل می تواند بررسی شود ، اما نه در چاچوب برجام ، زیرا برجام نه می تواند اصلاح شود و نه مورد تجدید نظر قرار گیرد.»

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «تا آنجا که من می‌دانم، ایران نیز آماده بررسی موضوعات دیگر است اما نه به عنوان شرط احیاء برجام»

لاوروف در ادامه خاطرنشان کرد: «من فکر می‌کنم که در آمریکا کسانی هستند که می‌خواهند که برجام برای همیشه به خاک سپرده شود، البته به دست ایرانیان. در اینجا موضوع مهم، شکیبایی نشان دادن برای احیاء ظرفیت برجام است. چراکه برجام از یکسو موازنه‌ای بین تعهداتی است که ایران بر عهده گرفته و از سوی دیگر تضمینی برای مشارکت ایران در فرایندهای اقتصاد جهانی، بدون هر گونه محدودیت است.»

وی در پایان اظهار داشت: «نظر من و نه تنها من، برجام دستاور دیپلماسی، و دستیابی به برجام، پیروزی بزرگی بعد از سال‌ها مذاکره بود. برجام همچنین دستاوردی در حوزه عدم اشاعه و عادی سازی روابط ایران با دنیای غرب است، به همین خاطر ایجاد وضعیتی که در برجام اختلال ایجاد شود و ایران را در آن مقصر بدانند به نفع ما نیست.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1465425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    به دست ایرانیان؟یعنی ایران حق داره از در جواب خروج آمریکا از برجام و اینهمه تحریم واکنش نشون بده؟!!
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    اینو باید میذاشتن رئیس مجلس ایران که این قدر منطقی و روشن بینانه تحلیل میکنه. کاپیتان و آقا محسن باید با هم برن استراحت دوران بازنشستگی