کتاب «نا» که درباره شهید سیدمحمدباقر صدر است، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد

آیت‌الله منذر حکیم، حجت‌الاسلام محمود دعایی و زهرا حائری، در یک نشست مجازی، به بازخوانی و بحث درباره کتاب «نا» که به زندگی شهید سیدمحمدباقر صدر اختصاص دارد، خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «نا» نوشته مریم برادران در نشستی مجازی با عنوان «راز ما شدن»، در فرهنگسرای امام(ره) با مشارکت پژوهشگاه تخصصی شهید صدر، مورد بازخوانی و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

کتاب «نا» که به همت فرهنگسرای امام (ره)، منتشر شده است، روایتی واقع‌نما و مستند از شهید محمدباقر صدر است که با پرهیز از زیاده‌پردازی و اغراق، به شرح زندگی او پرداخته. مریم برادران، در طول نوشتن این کتاب، با خانواده شهید صدر به‌ویژه همسر شهید در ارتباط بوده و از ارشاد و راهنمایی آنان بهره برده است.

در این نشست، آیت‌الله منذر حکیم، استاد خارج فقه حوزه علمیه، حجت‌الاسلام محمود دعایی، محقق و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، زهرا حائری از شاگردان شهیده بنت‌الهدی صدر و احسان محمدی، کارشناس-مجری، حضور خواهند داشت و پیرامون این کتاب به گفت‌وگو می‌پردازند .

سیدمحمدباقر صدر، فقیه، مجتهد، فیلسوف، اندیشمند، مبتکر و نظریه‌پرداز شیعه و سیاستمدار عراقی بود. وی به دنبال یک نبرد طولانی با حزب بعث عراق به تدریج به عنوان یک رهبر شناخته شده مورد توجه مردم قرار گرفت و به علت مبارزاتش با حکومت بعثی، بارها توسط حکومت عراق دستگیر و زندانی شد. سرانجام در فروردین ۱۳۵۹، وی و خواهرش به دستور صدام حسین کشته شدند. به دنبال آن، امام راحل (ره) در پیامی، ۳ روز عزای عمومی را برای شیعیان اعلام کرد.

این نشست، سه‌شنبه ۲۵ آذر، ساعت ۱۴ در فرهنگسرای امام(ره) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و هم‌زمان از صفحه اینستاگرام این فرهنگسرا به نشانی imam.farhangsara  و صفحه    shahidsadr به صورت زنده انتشار خواهد یافت.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1465428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =