شش اثر طبیعی و ناملموس قزوین ثبت ملی می‌شوند

معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی– فرهنگی سه اثر طبیعی و سه اثر ناملموس قزوین در فهرست آثار ملی ثبت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ احسان نورانی، معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: پرونده ثبتی سه اثر ناملموس استان شامل حاملان میراث ناملموس با عنوان محمد بخشی‌نیا پیشکسوت تعزیه، مهارت ساخت عروسک الولک، که یکی از مهارت‌های در معرض فراموشی بوده و ساخت آن در روستاهای الولک و اردبیلک رواج دارد و نیز مهارت نگارگری مکتب قزوین، پس از بررسی و آماده‌سازی توسط کارشناسان حوزه ثبت اداره کل جهت تایید به شورای ثبت وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شده و روند ثبت این آثار در حال انجام است.
نورانی همچنین با اشاره به تهیه پرونده ثبتی سه اثر طبیعی استان افزود: پرونده سه اثر طبیعی استان شامل سرچشمه و درخت گردوی کهنسال خارود واقع در منطقه الموت غربی و چنار کهنسال نصیرآباد منطقه طارم سفلی نیز ارسال شده و در انتظار ثبت ملی هستند.
معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین یادآور شد: از ابتدای سال۹۹ تا کنون تعداد ۱۲اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =