واکنش ستاد عملیات بغداد به خبر سرنگونی پهپاد عراقی

ایرنا نوشت:رسانه های عراقی اعلام کردند که ستاد عملیات بغداد چهارشنبه شب انتشار خبر سرنگونی یک فروند پهپاد توسط سامانه های سفارت آمریکا نادرست خواند و آن را تکذیب کرد.

 رسانه های نوشتاری و تصویری به‌ نقل از  بیانیه فرماندهی ستاد عملیات بغداد اعلام  کردند  که مطالب منتشر شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی درباره سرنگونی یک پهپاد متعلق به ستاد عملیات پایتخت از سوی سامانه دفاعی سفارت آمریکا صحت ندارد.

این بیانیه افزود: فرماندهی ستاد عملیات بغداد از رسانه ها می خواهد که در انتشار اخبار دقت کنند.

شماری از رسانه های عراقی چهارشنبه شب به نقل از منابع امنیتی این کشور اعلام کردند که یک فروند پهپاد متعلق به ستاد عملیات بغداد ساعت ۲ و نیم روز دوشنبه نزدیک ساختمان شورای عالی قضایی عراق در محله «الحارثیه» محدوده منطقه «سبز» در مرکز بغداد سرنگون شد.

سفارت آمریکا و شماری از ساختمان های دولتی و مهم عراق در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی موسوم به منطقه سبز قرار دارد.

این رسانه ها به نقل از منابع یاد شده گفتند که علت سقوط پهپاد، هدف قرار گرفتن آن از سوی سامانه لیزری سفارت آمریکا بود و سفارت آمریکا در توجیه سرنگون کردن پهپاد گفت، فکر کرده که این پهپاد متعلق به گروه های عراقی است.

بسیاری از مسئولان و شخصیت های سیاسی عراق تاکید می کنند که آمریکا سفارت خود در بغداد را با استقرار سامانه های موشکی و پدافندی و مستقر کردن نظامیان خود تبدیل به یک پایگاه نظامی در قلب بغداد کرده که این وضعیت خطری برای امنیت بغداد و سایر مناطق این کشور به شمار می رود.

هشتم مهرماه گذشته بود که اصابت یک راکت به خانه ای در محله «الرضوانیه» در نزدیک فرودگاه بغداد باعث کشته شدن پنج زن و کودک و زخمی شدن دو نفر دیگر شد که براساس تحقیقات، روشن شد که راکت، آمریکایی و متعلق به سامانه نظامی سفارت آمریکا بوده است

نیروهای آمریکایی از جمله سامانه موشکی پاتریوت و سامانه موشکی «سی. آر. ای. ام» (CRAM) را در سفارت این کشور مستقر کرده اند.
 

311311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =