بر اساس نخستین مصوبات بودجه​ای امروز مجلس، دولت مجاز به اختصاص صد هزار میلیارد ریال برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی شد.

به گزارش خبرآنلاین، در بخش درآمدها بند 10 لایحه بودجه 90 به دولت اجازه داده شد تا از محل بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات اعطایی و وجوه اداره شده و کمک‌های فنی و اعتباری توسط بانک‌های دولتی مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال حذف مورد به حساب افزایش سرمایه یا بازپرداخت بدهی دولت به بانک‌های مذکور اختصاص دهد.

همچنین بر اساس بند 9 از این لایحه مصوب شد: معادل سه هزار و 300 میلیارد ریال از محل واگذاری سهام یا منابع حاصل از فروش سهام یا بنگاه‌ها به حساب سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران جهت خرید سهام نزد بانک صنعت و معدن به عنوان سرمایه دولت واریز می‌شود.

بر اساس بند 8 هم برای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده شد که به منظور افزایش سهم تسهیلات ارزی بخش غیردولتی مبلغ 5 میلیارد دلار در بانک‌های عامل و یا بانک‌های خارجی سپرده گذاری کنند.

در بخشی دیگر از این بند آمده است وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلفند حداقل 10 میلیارد دلار خط اعتباری جهت تأمین مالی سرمایه‌گذاری بخش‌های غیردولتی از خارج کشور فراهم کنند.

/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =