چرا استفاده از فرش مدرن افزایش پیدا کرده است؟

گذشت زمان، تغییرات و تحولات گسترده و چشم گیری در سبک زندگی و معماری خانه ها ایجاد نموده است. رونق سبک آپارتمان نشینی، دکوراسیون فضای داخلی را به سمت سبک های مدرن و به روز سوق داده است. از سوی دیگر، توازن و هارمونی داشتن اجزا و لوازم با سبک و سیاق دکوراسیون، از پیش شرط های اصلی برای برخورداری از یک فضایی یونیک و چشم نواز به شمار می رود. در این میان، فرش و قالی از المان های تعیین کننده و مؤثر در افزایش جذابیت بصری فضا محسوب می شوند.

در دکوراسیون با حال و هوای مدرن، امکان استفاده از فرش های دارای نقش و نگاره های سنتی وجود ندارد. برهمین اساس، نگاه و نظر بسیاری از افراد به سمت فرش مدرن متمایل می شود.

فرش مدرن به علت برخورداری از طرح و نقشه های منحصر به فرد و متمایز، سلیقه های بسیاری از افراد، به ویژه قشر جوان و نوجوان را تحت پوشش قرار می دهد. نقش و نگاره های متنوع و جذاب این نوع فرش ماشینی، به تدریج جایگاه ویژه ای را در قلب و دل خریداران به دست آورده است. در حال حاضر بسیاری از افراد برای جذابیت بخشی و زیباسازی دکوراسیون داخلی خود، حساب ویژه ای بر روی فرش های مدرن و فانتزی باز می کنند. بازه رنگی و طرح و مدل های متنوع فرش های مدرن، نیازها و توقعات افراد را به نحو مطلوب پاسخگو می باشد.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که فرش مدرن با استفاده از ماشین آلات مدرن و پیشرفته بافته می شود. این فرش ها با پس زمینه رنگی شاد و جذاب و با الگو گرفتن از اشکال هندسی مختلفی طراحی و تولید می گردند. ناگفته نماند که از سریع ترین روش های ایجاد تغییر و تحول سریع در فضای خانه، استفاده از فرش های ماشینی می باشد.

 تبلور زیبایی و جذابیت

در سال های اخیر، فرش مدرن در صنعت فرش کشور سروصدای زیادی به پا کرده است. با وجود قدمت بسیار کم، ردپای این نوع فرش ماشینی در خانه های بسیاری از مردم کشور ما به صورت محسوس به چشم می خورد. بدون تردید، برخورداری از طرح و نقش متمایز و چشم نواز را می توان از مهم ترین دلایل گرایش خانوارهای ایرانی به این نوع ماشینی برشمرد. طرح های مدرن و خیره کننده فرش های مدرن، احساسات و عواطف خانواده ها، علی الخصوص زوج های جوان را به خوبی بر می انگیزد. از طرف دیگر، تنوع بسیار بالای این نوع فرش، موجبات رضایت خاطر و خشنودی بسیاری از سلیقه ها را فراهم می آورد.

لازم به ذکر است که نقش و اهمیت فرش در زیباسازی و افزایش شکل و شمایل ظاهری فضا بر هیچکس پوشیده و مستتر نمی باشد. بسیاری از مردم، از فرش به عنوان یک عنصر مهم و حائز اهمیت برای افزایش نمای ظاهری چیدمان خود یاد می کنند. بدون اغراق، تزئین سطح کف فضای منزل با فرش مناسب و باکیفیت، در پدید آوردن یک محیط دلنشین و زیبا کمک شایانی می نماید. فرش فانتزی به علت برخورداری از طیف رنگی شاد و طرح‌های مدرن و دیدنی، زیبایی و جذابیت را به معنای واقعی کلمه در دکوراسیون تداعی می کند.

فرش مدرن برخلاف فرش های کلاسیک، فاقد نقش و نگاره های شلوغ و تکرار شونده می باشد. به عبارت دیگر، نقش و نگارهای کم و سادگی طرح، با تاروپود فرش های مدرن عجین شده است. به منظور همگام و همسو شدن فرش های مدرن با سبک و سیاق زندگی مدرن امروزی، در بافت فرش اشکال هندسی و خطی تنیده می شود. مرسوم بودن طرح های هندسی در تاروپود فرش های فانتزی، حکایت از تبعیت محصول از سبک و حال و هوای مدرن دارد.

مهم ترین معیارهای افزایش استفاده از فرش مدرن

  • تنوع بسیار بالابه جرات می توان اذعان نمود که فرش مدرن از لحاظ تنوع و رنگ، در زمره معدود فرش های ماشینی قرار دارد. یکی از دغدغه ها و چالش های جدی بسیاری از خریداران، انتخاب فرش متناسب و هماهنگ با سبک دکوراسیون می باشد. فرش های مدرن و فانتزی به علت متنوع بودن، آزادی عمل خریداران را به میزان چشمگیری بالا برده است. فرش های مدرن با در نظر گرفتن سلیقه ها و ذائقه‌های مختلف طراحی و به مرحله تولید می رسند. براین اساس، این مدل از فرش های ماشینی، توقعات و انتظارات خریداران را به بهترین نحو برآورده می سازند.
  • بازه رنگی متفاوترنگ، از جمله عناصر و المان های تاثیرگذار در القای دلنشینی و چشم نواز بودن یک محیط تلقی می گردد. همخوانی داشتن رنگ با اجزا و وسایل دکوراسیون، علاوه بر ایجاد نظم و انسجام، زیبایی و جذابیت بصری را در فضا حاکم می کند. بازه رنگی فرش مدرن متناسب با مد روز در نظر گرفته می شود. رنگ زمینه طوسی به عنوان الگویی از سبک مدرن شناخته می شود. این طیف رنگی در پس زمینه بسیاری از فرش های مدرن جلوه گری می کند. در رنگبندی فرش های ماشینی مدرن هیچگونه محصوریت و محدودیتی وجود ندارد. آبی فیروزه ای، قرمز، بنفش، کالباسی، سبز زیتونی، یشمی و آبی نفتی، برخی از رنگ های خاص این نوع فرش به حساب می آیند.

الیاف به کار رفته در بافت فرش مدرن می تواند از نوع الیاف طبیعی یا مصنوعی باشد. فرش های ماشینی تولید شده از الیاف طبیعی، از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار می باشند. به بیان دیگر، فرش بافته شده از نخ (ابریشم، پشم و پنبه)، در ردیف بهترین و مرغوب ترین جنس فرش قرار می گیرد.

بارزترین مزایای فرش مدرن

استفاده از الیاف و نخ باکیفیت در تاروپود فرش مدرن استحکام و دوام بسیار بالای این محصول را در پی داشته است. الیاف فرش علاوه بر جذب گردوغبار و آلودگی، هیچگونه پرزدهی ندارند. ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که پخش شدن پرزهای فرش در فضای خانه، می تواند منجر به بروز حساسیت و مشکلات تنفسی برای افراد گردد.

نداشتن بو، ضد حساسیت بودن، ضد آنتی باکتریال بودن، دوام و استحکام بالا، مقاومت در برابر حرارت، شستشو و رطوبت را می توان از دیگر مزیت های حائز اهمیت فرش مدرن قلمداد نمود.

نحوه خرید مقرون به صرفه فرش مدرن

فروشگاه اینترنتی دیجی فرش، یکی از مراجع رسمی و اصلی خرید فرش ماشینی مدرن در سطح کشور به شمار می رود. در این فروشگاه مدل های جدید و به روز فرش های ماشینی با قیمت های مقرون به صرفه و مناسب به خریداران و مشتریان ارائه می گردد. این مجموعه در جهت افزایش سطح رفاه خریداران، با بسیاری از شرکت های تولید کننده فرش ماشینی در اقصی نقاط کشور همکاری و تعامل دارد. تنوع بالای محصولات، از برندهای معتبر و شناخته شده، رضایت و آسودگی خاطر خریدار را فراهم می کند.

فروشگاه اینترنتی دیجی فرش بستر مناسب برای عرضه مستقیم و بدون واسطه فرش مدرن را برای خریداران مهیا نموده است. نقش و نگاره های متفاوت و خاص فرش های ماشینی این فروشگاه اینترنتی، سلیقه های مشکل پسند و سخت پسند را متقاعد و راضی می نماید. همچنین، برای تکمیل و خرید جهیزیه زوج های جوان با مراجعه به سایت دیجی فرش می توان نسبت به تهیه یک فرش شیک و زیبا اقدام نمود.

ضمانت اصالت کالا، پرداخت در محل، ضمانت بازگشت هفت روزه، ارسال رایگان و پشتیبانی 24 ساعته، از ویژگی‌های شاخص فروشگاه اینترنتی دیجی فرش محسوب می گردد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1468656