دکتر سیما فردوسی، روانشناس و مشاور خانواده، در مطلب جدید خود نیاز مردم به تنوع و شادی را عامل روی آوردن به شبکه های خارجی می داند.

دکتر فردوسی درباره شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نوشته است :

ممکن استدر نگاه اول به این برنامه ها به عنوان برنامه هایی برای گذراندن وقت نگاه شود و خانواده ها ممکن است فکر کنند فقط این برنامه ها را می بینند و می گذرند و در فرهنگ خانواده ها تاثیری بر جای نمیگذارد، اما اینطور نیست و در گذر زمان جوامع غربی الگوهایشان را به جامعه و جوانان ما تزریق می کنند. نوجوان و جوان با دیدن این برنامه ها خودش را به جای قهرمان آن داستان گذاشته و می خواهد آنچه را دیده تجربه کند و می پندارد چون آن برنامه را همراه خانواده دیده به منزله تایید آنهاست.

 

وی مهمترین دلیل علاقه مند شدن خانواده ها به این شبکه ها را جنبه های شادی نهفته در آنها می داند و درباره برنامه های داخلی عنوان می کند :

مسوولان و مخصوصا دست اندر کاران تولید برنامه های صدا و سیما باید به این نکته توجه کنند که اگر این شبکه ها برای مردم جذابیتی داشته اند به این دلیل است که مردم نیاز به تنوع دارند و در شبکه های مختلف به دنبال برآورده شدن این نیاز هستند. برای مقابله با این کانال ها و برنامه هایشان به جای نهی کردن و صرفا مضرات آنها را نشان دادن، باید به فکر تولید برنامه هایی که توان رقابت با آنها را داشته باشند هم بود و فیلم ها، سریال ها و برنامه های خانوادگی و شاد تهیه کرد و در کنار آن از طرق مختلف به مردم روش های حل مساله و مقابله با مشکلاتی که برایشان پیش می آید را نیز آموزش داد. 

 متن کامل مطلب وی را اینجا بخوانید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
    1 0
    موافقم
  • بدون نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    1 0
    بايد اذعان داشت 90درصدبرنامهاي tv بدون محتوي است(ازسخنرانيهاتافيلمها)همه تكراري وايجاددلسردي وغم وغصه و.....