۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۷

ایسنا نوشت:

ده‌ها تن از روحانیون عراقی با تحصن در یکی از مساجد کربلا تخریب حسینیه‌ها ،‌ مساجد و اماکن مذهبی شیعیان بحرین و همچنین هتک حرمت به قرآن کریم از سوی نیروهای این کشور و نیروهای امنیتی عربستان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری براثای عراق، روحانیون عراقی در تحصن خود علیه تخریب مساجد،‌ حسینیه‌ها و سوزاندن قرآن در بحرین اعلام کردند: ما امروز بنابر دعوت آیت العظمی سید محمد تقی مدرسی، مرجع عالی قدر در مسجدی در مرکز شهر کربلا تحصن کرده‌ایم.

این افراد همچنین تاکید کردند: تحصن ما در محکومیت تخریب مساجد و حسینیه‌ها در بحرین و همچنین هتک حرمت قرآن صورت می‌گیرد.

روحانیون تحسن کننده عراقی در ادامه افزودند: ما روند سرکوب تظاهر کنندگان‌، کشتار و مبارزه با جامعه مدنی از سوی مقامات بحرین را که تحت پوشش نیروهای موسوم به جزیره صورت می‌گیرد محکوم می‌کنیم.

شیخ محمد علی دایی الحق، یکی از روحانیون تحصن کننده اظهار داشت: آخرین جنایت صورت گرفته در بحرین تخریب 50 مسجد و حسینیه و صدور حکم اعدام هفت تن از شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز در این کشور بوده است.

وی در ادامه افزود:‌ ما امروزه شاهد سکوت جامعه بین‌الملل در برابر حوادث صورت گرفته در بحرین هستیم. پیام تحصن کنندگان خطاب به جامعه بین‌الملل،‌ کشورهای غیر متعهد‌، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب‌، ضرورت اقدامات فوری برای توقف هتک حرمت به مقدسات مسلمانان و شکنجه زندانیان در بازداشتگاه‌های بحرین و نقض حقوق بشر در این کشور است.

از ماه‌ها قبل مردم بحرین با برگزاری تظاهرات خواهان اصلاحات سیاسی در کشور شده‌اند.

منابع رسانه‌ای در گزارش‌های خود اعلام کردند که تعداد زیادی از مساجد و حسینیه‌های شیعیان در بحرین از سوی نیروهای این کشور و نیروهای عربستانی تخریب شده‌اند.

این در حالی است که وزارت بهداشت بحرین اعلام کرد: 30 تن از کارمندان این وزارت خانه به دلیل دست کشیدن از کار به دنبال حوادث صورت گرفته در این کشور تحویل دادگاه می‌شوند.

یک منبع مسئول در وزارت بهداشت بحرین اظهار داشت:‌ کمیته تحقیقاتی این وزارت خانه در پیامی به فاطمه بنت محمد البلوشی، وزیر توسعه اجتماعی خواهان تحویل این افراد به دادستان کل به سبب دست کشیدن از کار شده است.

وزیر توسعه اجتماعی نیز با درخواست این وزارت خانه موافقت کرده و اقدامات قانونی را در این زمینه انجام داده است.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =