درخواست گروه‌های حقوق‌بشری از آمریکا درباره ایران

ایرنا نوشت:روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد که ائتلافی از گروه های مدافع حقوق بشر روز سه شنبه از دولت ایالات متحده خواستند که تحریم های گسترده نباید مانع دسترسی ایران به واکسن‌های ضد ویروس کرونا شود.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، گروه های حقوق بشری در بیانیه ای اعلام کردند که دولت ترامپ باید تضمین کند که بودجه خرید واکسن ایران مسدود نخواهد شد.

در بیانیه گروه های حقوق بشری آمده است که جلوگیری از اجرای به موقع این امر، ایران را در شرایط نابرابر با سایر کشورهایی که به دنبال تأمین واکسن و طولانی کردن بحران مرگبار سلامت هستند، قرار می دهد.

اگرچه دولت آمریکا مدعی است که موارد بشردوستانه مانند غذا و دارو شامل تحریم های نیست ، اما محدودیت های گسترده در موسسات مالی ایران، بانک های خارجی را از انجام این معاملات منصرف کرده است.

واشنگتن پست می گوید که یکی از سازمان های حقوق بشری غیر دولتی که در زمینه امنیت دیجیتال در خاورمیانه فعالیت دارد، کزارش داد که  پیچیدگی قوانین و مقررات تحریم های ایالات متحده ، پیام های مختلفی را به موسسات مالی ارسال می کند. از یک طرف آنها می گویند تجارت بشردوستانه با ایران مجاز است از طرف دیگر می گویند بهتر است که از اقتصاد این دور بمانیم.

این گزارش حاکیست ؛  آنچه سال گذشته به ما آموخته این است که پیام های مبهم و پیچیده در یک دوران همه گیری کار نمی کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1468869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =