کسانی که قبلا در این سامانه ثبت نام کردهاند ولی هنوز یارانه خود را دریافت نکردهاند، تا کنون شماره حساب خود را به سامانه رفاهی معرفی نکردهاند، مشکل شماره حسابشان در بانکهای عامل حل نشده است یا یارانه واریز شده به حساب آنها با تعداد اعضای خانوار هماهنگی ندارد می توانند با مراجعه به سازمان هدفمندسازی یارانهها موضوع را بررسی کنند.
این سازمان در نشانی تهران، خیابان آفریقا، پایینتر از چهارراه جهان کودک، کوچه ناوک قرار دارد.
همچنین اگر از زمان ثبت نام خانوار در سامانه اینترنتی اطلاعات خانوار مرکز آمار ایران یکی از چهار واقعه تولد، فوت، ازدواج یا طلاق رخ داده و هنوز در این سامانه ثبت نشده است و یا یکی از وقایع مذکور تا قبل از شروع مرحله بعدی این طرح در خانوار رخ دهد، لازم است ابتدا به سامانه اینترنتی اطلاعات خانوار مرکز آمار ایران مراجعه و از ثبت واقعه که توسط سازمان ثبت احوال کشور در این سامانه اعمال شده است، اطمینان حاصل شود و در صورتی که واقعه مورد نظر، در سامـانه مـرکز آمـار ایران ثبت نشده باشد، سرپرست خانوار باید نسبت به اعمال تغییرات مذکور در این سامانه اقدام کند.
در برخی موارد مشاهده شده است که سازمان ثبت احوال کشور، به اشتباه بعضی از افراد زنده را فوت شده اعلام میکند. در صورتیکه با چنین موضوعی در سامانه اطلاعات خانوار مواجه شدید، باید به سازمان ثبت احوال محل اقامت خود مراجعه کنید.
از سوی دیگر اگر کسی قبلاً در سامانه اطلاعات خانوار ثبت نام کرده و سرپرست خانوار به هر دلیل غایب یا فاقد صلاحیت سرپرستی و دریافت یارانه خانوار است، اگر در خصوص نحوه دریافت یارانه در خانوار اختلاف وجود دارد، اگر در اثر وقوع طلاق در خانوار و موضوع حضانت یا کفالت فرزندان مشکل ایجاد شده یا اگر یکی از اعضای خانوار به اشتباه در خانوار دیگری ثبت شده است، لازم است سرپرست خانوار به فرمانداری شهرستان محل اقامت خود مراجعه و مدارک مربوطه را برای رفع مشکل ارائه کند.
همچنین اگر به هر دلیل خانوار به دو یا چند خانوار تجزیه شده و افراد مایل به تجمیع آنها هستند یا اگر با کاهش یا افـزایش بیدلیل تعـداد اعضای خـانوار خود مواجه شدند لازم است به سامانه اینترنتی اطلاعات خانوارمرکز آمار ایران مراجعه کنند.
/39
نظر شما