شما نظر دادید: نمایندگان مجلس نه، کادر درمان در اولویت واکسن کرونا باشند

کاربران نظرات خود را نسبت به نحوه اولویت‌بندی تزریق واکسن کرونا بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن طور که رئیس بانک مرکزی خبر داده است مشکل خرید واکسن خارجی کروناویروس حل شده است و به نظر می‌رسد ایران باید تا چند هفته آینده شاهد ورود تعدادی واکسن کرونا به کشور باشد.

به همین دلیل هم انتظار می‌رود تا همانند دیگر کشورها اولویت‌بندی تزریق این واکسن‌ها در کشور مشخص شود، در همین رابطه چند روز پیش نظرخواهی در خبرآنلاین برگزار شد و از کاربران خواسته شد تا نظرات خود را نسبت به نحوه این اولویت‌بندی مشخص کنند. برخی از کاربران پیشنهاد دادند تا مانند بسیاری از کشورها در ایران هم کادر درمان و سالمندان در اولویت باشند، برخی هم با اشاره با ماجراهای واکسن آنفلوآنزا نسبت به اولویت‌بندی واکسن کرونا ابراز نگرانی کردند.

کادر درمان؛ اولویت واکسن کرونا

برای مثال کاربری در این رابطه نوشته است: «۱۰۰ درصد کادر درمان و پرسنل بیمارستان ها و کلینیک ها و افراد سالمند بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه ایی باید در اولویت باشند! افرادی که ریسک بالایی دارند باید هر چه سریع تر واکسینه بشوند. من خودم دوست دارم زودتر واکسینه بشوم ولی خوب اولویت باید با افرادی باشد که در معرض خطر هستند و کماکان تا واکسیناسیون سراسری ماسک و فاصله اجتماعی و... رعایت بشود!»

بسیاری از کارمندان هم صرفا با نوشتن «کادر درمان» گفته بودند که به نظر آن‌ها این افراد باید در اولویت باشند.

مخاطبی هم نوشته بود: «منطقاً در ابتدا باید اولویت با کادر درمان، افراد سالمند و افراد آسیب پذیر و دارای بیماری های زمینه ای باشد، تا نرخ مرگ و میر و موارد شدید بیماری کم بشود و فشار هم از روی بیمارستان ها برداشته شود، که باز خودش به شکل مضاعف مرگ و میر رو کمتر خواهد کرد. در مرحله بعد، باید گروه هایی از افراد فعال تر جامعه که با افراد زیادی در ارتباط هستند و میتوانند شدیداً ناقل باشند واکسینه بشوند تا نرخ شیوع به تدریج کمتر بشود، مثل راننده های حمل و نقل عمومی، معلم ها، پلیس ها، کارمندان بانک، دانش آموزان، دانشجویان، و ...»

نگرانی از تکرار ماجرای پخش واکسن آنفلوآنزا

اما برخی از کاربران هم نگرانی‌هایی نسبت به نحوه اولویت‌بندی پخش واکسن کرونا در گذشته داشتند. برای مثال کاربری نوشته بود: «در آنفلانزا چه کسانی در اولویت بودند ؟ الان که دیگه زمان آنفلوآنزا و زدن اون گذشته تازه به بازار  آمده است...»

یکی دیگر از مخاطبان هم نوشته بود: «مشکل اصلی یعنی خرید واکسن شکر خدا حل شد ولی وجدانا این واکسن ها را به اهلش بدهید یعنی کادر درمان، پیرها،مادران باردار، بچه‌های مبتلا، جانبازان و مریض های زمینه ای در اولویت باشند لطفا نمایندگان مجلس لیست درخواست ندهند.»

کاربری هم چنین کنایه‌ای زده بود: «مجلس و دولت و خانواده هاشون. اینها صد در صدر پراهمیت تر از کادر درمان و گروه‌های پرخطر و سالمندان و خردسالان هستند. جان ما مردم چه ارزشی دارد؟»

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1469645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =