رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سرزده از دادگاه عمومی بخش مارگون

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سرزده از دادگاه عمومی بخش مارگون گفت:صدور احکام برای ۹۵ درصد از پرونده های مهم در استان وبرخورد دستگاه قضایی با مدیران سهل انگارو تشکیل کمیته مرکزی مبارزه با زمین خواری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، دکتر حسن نگین تاجی، با اشاره به اینکه ، همکاران قضایی در یک کار جهادی اقدام به مختومه تعداد زیادی از پرونده‌های مُسن کرده‌اند،افزود: در استان برای بیش از ۹۵ درصد پرونده های مُسن، حکم صادر شده است.
رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد، با اظهار اینکه دادگستری استان در مختومه نمودن پرونده های مُسن جزء رتبه‌های نخست می باشد، اظهارکرد: تا پایان سال همه ی پرونده های مُسن را تعیین تکلیف خواهیم کرد و همکاران قضایی با یک حرکت جهادی و پشتکار زیاد تلاش نمایند که هیچ پرونده مُسنی در هیچ حوزه قضایی استان نداشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بافت طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سرزمین چهار فصل اشاره و تصریح کرد: جنگل‌های انبوه ،  بخشی از ثروت مهم  زاگرس در استان می باشد و جهت حمایت از این سرمایه ملی، به شدت با تخریب گران این عرصه برخورد می شود.
وی در این باره با اشاره به این که در دستگاه قضایی به منظور برخورد با هرگونه زمین خواری کمیته مرکزی مبارزه با فساد تشکیل شده است،اظهار داشت: دستگاه قضایی در استان به شدت با هرگونه زمین‌خواری، رانت و فساد متخلفان، در عرصه های منابع طبیعی و اراضی ملی، برخورد می کند.
دکتر نگین تاجی افزود: دادگستری استان، در این زمینه موفقیت هایی نیز داشته است.
این مقام قضایی با اشاره به مکلف بودن نهادهای متولی به انجام وظایف خود به طور دقیق و قانون مند، افزود: اگر نهادهای متولی در این زمینه، به وظایف قانونی خود در چارچوب قانون عمل ننمایند، زمینه تصرف اراضی ملی، برای افراد سودجو نیز فراهم می شود.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اگر شخص یا افرادی بخواهند به بیت المال دست درازی و حقوق عمومی را ضایع کنند، به شدت با او برخورد می‌شود، گفت: هرگونه تصرف در بیت‌المال، اراضی ملی و منابع طبیعی و محیط زیست و حوزه رودخانه‌های استان است، خط قرمز دستگاه قضایی استان بوده و به شدت با افراد سودجو و مدیران سهل انگار که بخواهند در برابر وظایف قانونی خود اهمال و کار شکنی کنند، به شدت برخورد خواهد کرد.
در ادامه این نشست حامد رهبر رئیس حوزه قضایی مارگون با اشاره به وضعیت منابع طبیعی و محیط زیست خاص این حوزه قضایی و احکام سبز برای افراد سودجو، گفت: صدور آراء سبز در زمینه منابع طبیعی، نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری دارد.
رئیس حوزه قضایی بخش مارگون در ادامه افزود: در این زمینه تعداد زیادی آراء جایگزین حبس، به منظور کاهش جمعیت کیفری نیز در این حوزه قضایی صادر شده است .
حامد رهبر در ادامه تأکید کرد: در مبارزه با فساد، هیچ تعارفی با متخلفان نداریم و طبق قانون به شدت با متخلفان و قانون شکنان برخورد می شود .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1469926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =