ضرورت اصلاح قوانین حمایت از کودکان

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: قانون حمایت از اطفال و کودکان در مقایسه تطبیقی با قانون گذشته بسیار جامع‌تر شده اما دارای ایراداتی است که باید با نظر کارشناسان اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ صدیقه ربیعی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین در جلسه پیرامون قانون حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان  گفت: اگر بخواهیم حقوق کودک را واکاوی کنیم درمی‌یابیم که این موضوع ریشه در دین مبین اسلام دارد و در احادیث و روایات و احکام دینی به آن اهمیت داده‌ شده است بنابراین کودکان باید به عنوان عضو جامعه حق زندگی داشته باشند و زمینه رشد متوازن برای همه آنها فراهم شود.

او با بیان اینکه کودکان بخش مهمی از سرمایه‌های انسانی هر جامعه محسوب می‌شوند، افزود: کودکان باید از آسیب‌ها در امان باشند و در این زمینه نیازمند حمایت‌های حقوقی هستند.

ربیعی اظهار کرد: پایین بودن سطح آگاهی و دانش حقوقی یکی از خلاء های موجود در بین کودکان است و بسیاری از پرونده‌های حقوقی به خاطر همین موضوع تشکیل شده‌اند از این رو ضروری است با پرداختن به آموزش در سه سطح خانه، مدرسه و جامعه این قشر را نسبت به حقوقشان آشنا کنیم.

او بیان کرد: گاهی تخلف آگاهانه و گاهی نا آگاهانه است لذا باید زمینه ارتقای بینش والدین و کودکان مهیا شود تا آسیبها کاهش یابد.

ربیعی اضافه کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان یکی از لوایح بسیار خوبی است که در آن به تمامی ابعاد مسائل و مشکلات کودکان پرداخته و تکالیف قضایی در رسیدگی به پرونده مجرمان را مشخص کرده و امیدواریم عملیاتی شود.

او تصریح کرد: قانون حمایت از اطفال و کودکان در مقایسه تطبیقی با قانون گذشته بسیار جامع‌تر شده اما دارای ایراداتی است که باید با نظر کارشناسان اصلاح شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: امروزه موضوعاتی پیرامون کودک آزاری یا کودک کار در فضای مجازی مطرح است که بی‌توجهی به حل آنها مشکلات بیشتری در سال‌های نوجوانی و جوانی برای فرزندان ایجاد می کند. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =