ارتقای تکنولوژی اینترنت سیار روستاهای آذربایجان‌غربی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: تکنولوژی اینترنت سیار روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در حال ارتقاء است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی نژاد گفت: با شیوع کرونا و لزوم دسترسی روستائیان به اینترنت برای بهرمندی از آموزش مجازی روستائیان تلاش می کنیم در اسرع وقت اینترنت روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تامین کنیم.
وی افزود: با توجه به وارداتی بودن تجهیزات مخابراتی موانع متعددی برای تامین آن وجود دارد که وزارت ارتباطات با تمام توان برای رفع آن تلاش می کند و در صورت تامین تجهیزات در اولین فرصت بستر اینترنت را در روستاها و مناطق مرزی و دور افتاده برای کاهش شکاف دیجیتالی برقرار می کنیم.
جلیلی نژاد با اشاره به طرح برگردان بزرگترین شبکه تلفن روستایی (GSM – WLL)در سطح کشور به تلفن همراه که در استان آذربایجان‌غربی اجرایی شد، گفت: پس از اجرای این طرح بزرگ که تلفن های ثابت روستایی به بستر تلفن همراه تبدیل شدند،بحث ارتقاء دیتای این سایت ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دستور ارتقاء تکنولوژی ارتباطی ۳۰۲ سایت به نسل سوم و چهارم تلفن همراه در آذربایجان غربی با اعتبار دولتی و به پیمانکاری اپراتور های ارتباطی صادر شده ودر دست اقدام است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =