طرح اقدام ملی مسکن از تجارب واحدهای تولیدی گذشته بهره‌ می‌گیرد

نایب رییس هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن با هدف خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه و با بهره‌گیری از تجارب واحدهای تولیدی گذشته آغاز شده و دولت در این طرح از تجارب مسکن مهر استفاده کرده و در صدد ساخت مسکن مناسب با زیرساخت کافی است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «رافع ناصری‌فر» در گفتگو با رادیو البرز با اشاره به تفاوت طرح مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن گفت: در طرح مسکن مهر، مسکن از طریق تسهیلات بانکی تولید می‌شد و پس از آن متقاضی برای آن پیدا می‌شد و آورده خود را تکمیل می‌کرد که گاها متقاضی نیز وجود نداشت، اما در طرح اقدام ملی مسکن ابتدا متقاضی شناسایی و در مرحله اول آورده متقاضی واریز و در مرحله بعد تسهیلات بانکی به پروژه تزریق می‌شود و در واقع بزرگترین تفاوت تقاضا محور بودن پروژه های اقدام ملی است.

وی با اشاره به تعهد ساخت ۲۱ هزار واحد اقدام ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد گفت:  بخش مسکن یکی از بخش‌های اقتصادی است که سهم به سزایی در اقتصاد دارد و با  ایجاد زنجیره‌ای از فعالیت‌های تولیدی، به عنوان محرک بسیاری از فعالیت‌هـای اقتصادی عمل می کند و پویایی و رونق فعالیت ها در این بخش نقش بسـزایی در رونـق و رشـد مستمر اقتصادی دارد.

ناصری فر افزود: تاکنون در طرح اقدام ملی شهرجدید هشتگرد ۲۸ هزار نفر ثبت نام نموده‌اند که بخشی در  مرحله اول انصراف، رد درخواست و یا حذف شده‌اند و بخشی دیگر در حال بررسی مدارک هستند.

وی گفت: در زمان حاضر تایید صلاحیت ۴ هزار و ۴۶۸ نفر انجام شده و برای ۴ هزار و ۱۱۱ نفر افتتاح حساب انجام شده و ۲ هزار و ۷۸۰ نفر واریز وجه انجام داده‌اند.

نایب رییس هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد با اشاره به اینکه حداقل آورده طرح اقدام ملی ۴۰ میلیون تومان است، گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی باید در مرحله اول ۴۰ میلیون تومان و مابقی قیمت برآورد شده مسکن را در ۵ قسط بسته به پیشرفت پروژه پرداخت نمایند و عرصه آن نیز از ابتدا در مالکیت شخص خواهد بود و مبلغ آن نیز مرحله به مرحله دریافت خواهد شد.

ناصری فر گفت: با تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و معاون وزیر، زمین‌های طرح اقدام ملی مسکن در مکان‌هایی جانمایی شده است که از زیرساخت‌های آب و برق و گاز و تلفن برخوردار بوده و مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص احتمال ثبت نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن گفت: در صورتی که اجازه ثبت نام مجدد صادر گردد حتما اطلاع رسانی خواهد شد تا متقاضیان بازمانده از ثبت نام اقدام لازم را انجام دهند.

نایب رییس هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد همچنین اظهار داشت: بخشی از طرح اقدام ملی مسکن در سطح ملی در قالب تفاهم نامه‌ به برخی وزارت خانه‌ها واگذار شده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه واحد هایی به وزارت دفاع و نیروهای مسلح، فرهنگیان و بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار شده است.

ناصری فر گفت: طبق برنامه زمانی که برای اجرا و ساخت این طرح مشخص شده مقرر گردیده این طرح در بازه زمانی ۱۸ ماه تا ۲ سال به اتمام برسد که مجوعه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد تمام تلاش خود را در این خصوص بکار گرفته و تا کنون برای ۲ هزار و ۵۸۳ متقاضی که ۴۰ میلیون اولیه را واریز کرده اند تخصیص پروژه انجام گرفته است.

وی در پایان از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن خواست هر چه سریعتر نسبت به تکمیل موجودی خود اقدام کنند چرا که در صورت عدم تکمیل آورده خود از سامانه حذف خواهند شد.

مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد نیز در گفتگوی تلفنی با رادیو البرز از آغاز تجهیز کارگاه سکوی مترو در محدوده شرکت ماموت خبر داد و گفت: پس از انجام فراخوان و شناسایی پیمانکار، عملیات تجهیز کارگاه پروژه سکوی مترو در محدوده شرکت ماموت در حال انجام است و عملیات عمرانی در دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد و در نظر است در مدت ۹ ماهه به بهره برداری برسد.

«مسعود حق لطفی» گفت: با احداث این سکو، ساکنان مناطق بیشتری از شهرستان ساوجبلاغ تحت خدمت مترو کرج – شهرجدید هشتگرد قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: علاوه بر سکوی فوق، کلنگ زنی ۲ ورزشگاه چندمنظوره، ۲ پارک، ساختمان ایستگاه آتش نشانی مادر و مدیریت بحران جمعا با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان در دهه فجر سال جاری به زمین زده خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح‌ها، بخشی از نیازهای شهر و شهروندان مرتفع شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =