خواص شگفت انگیز روغن های گیاهی برای پوست و مو

با ورود به دنیای زیمالب از خواص شگفت انگیز روغن های گیاهی برای پوست و مو آگاه شوید. فرقی ندارد چه سنی داشته باشیم! داشتن موهایی درخشان و خوش حالت به همراه پوستی شاداب و شفاف، تاثیر شگفت انگیزی در چهره آدمی دارد. استفاده از روغن های گیاهی که از دل طبیعت به وجود آمده اند، برای درمان بیماری های پوست و مو، همیشه یک راه حل مناسب بوده اند. با خواص شگفت انگیز روغن های گیاهی برای پوست و مو آشنا شوید.

نحوه استفاده از روغن های گیاهی

استفاده از روغن های گیاهی به منظور روغن تراپی، به دو صورت انجام می شود. از روغن های گیاهی می توان به صورت موضعی یا خوراکی استفاده کرد. برخی از این روغن ها که خوراکی هستند، با توجه به انواع ویتامین ها و مواد مغذی که در ترکیبات خود دارند، باعث می شوند تا سلول های پوست و مو، از درون تغذیه شوند. البته استفاده از روغن های گیاهی به صورت خوراکی، زمانی نتیجه بخش است که مصرف روغن خوراکی به صورت مداوم و دوره ای باشد. به طور کلی، تمامی گیاهان، زمانی اثرگذاری دارند که به صورت دوره ای مصرف شوند و با یکبار مصرف، نمی توان شاهد خواص شگفت انگیز آن ها بود.

روش دوم استفاده از روغن های گیاهی، به صورت موضعی است. این روغن ها بر اساس نوع پوست و مو هر شخصی، متفاوت تجویز می شود. حتما باید طبع فرد و نوع بیماری وی مشخص باشد تا بتواند از روغن های زیمالب بهترین نتیجه را بگیرد. در روش موضعی، طبق تجویز کارشناس مجموعه، نوع استفاده از روغن ها مشخص می شود.

معرفی ۵ روغن گیاهی با کیفیت و موثر

۱. روغن آرگان

روغن آرگان به جرات یکی از بهترین روغن های طبیعی برای سلامت پوست و مو است. جذب سریع این روغن به لایه های درونی پوست و مو باعث می شود تا در کمترین زمان، تغییرات شگفت انگیزی را مشاهده کنید. خرید روغن آرگان آفریقای شمالی تا مدت ها به منظور رفع التهابات پوستی انجام میشد. بعد از مدتی که به خواص شگفت انگیز روغن آرگان پی برده شد، از این روغن برای جوان سازی پوست، رفع ترک های پوستی، درمان آکنه، رطوبت رسانی به پوست و مو و محافظت از موی آسیب دیده استفاده شد.

۲.روغن بنفشه پایه بادام برای پوست صورت

روغن بنفشه که از گلبرگ های گل بنفشه به دست می آید، روغنی است که بیشتر برای درمان مشکلات پوستی به کار می رود. این روغن، التهابات پوستی را کاهش می دهد و شبیه پماد کالاندولا عمل می کند. با مرطوب کردن پوست، خارش های پوستی را برطرف می کند. افرادی که دچار اگزما و آکنه هستند، می توانند از این روغن به منظور کاهش جوش و آکنه استفاده کنند.

۳.شی باتر برای بدن

از دل دانه های روغنی درخت شی، شی باتر را به دست می آورند. روغنی که سرشار از مواد مغذی و ویتامین های ضروری برای سلامت پوست و مو است. از شی باتر برای همه بخش های بدن می توان استفاده کرد. از ترمیم موهای آسیب دیده گرفته تا درمان ترک های پوستی و زخم! بی دلیل نیست که یکی از پرفروش ترین روغن های دهه اخیر شده است. شی باتر به بازسازی سلول ها کمک می کند و سلول های مرده پوست را سریعتر جدا می کند. به همین دلیل با استفاده از این روغن، پوست شفاف و درخشانی خواهید داشت.

۴. روغن فندق برای مژه و ابرو

بله! فندق یکی از بهترین مغزها با درصد بالایی از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است که همراه با ویتامین هایی که دارد، به جوانسازی پوست کمک می کند. ویتامین E، K، A و C در روغن گیاهی فندق وجود دارد. این ویتامین ها باعث رشد بهتر موها و مژه ها می شود.   ترمیم، محافظت از مو، آبرسانی، افزایش رشد موها و پیشگیری از ریزش مو تنها بخشی از خواص این روغن شگفت انگیز است.

۵. روغن ماکادمیا برای ترمیم موهای آسیب دیده

ماکادمیا یک نوع آجیل استرالیایی است. این آجیل گران ترین آجیل در جهان است و خواص شگفت انگیزی که دارد، موهای آسیب دیده را در کوتاه ترین زمان، به موهایی خوش حالت و ابریشمی تبدیل میکند. روغن ماکادمیا سرشار از امگا ۶ و ویتامین E است. جذب سریع مواد مغذی این روغن، باعث می شود ترمیم لایه های درونی موهای آسیب دیده می شود. بیشتر افراد، خرید روغن ماکادمیا را به منظور براق سازی موها و افزایش ضخامت تارهای موی خود انجام می دهند. همچنین می توان این روغن را در شامپوی خود اضافه کرد و در هر بار استحمام از آن استفاده کرد. البته به علت جذب بالایی که این روغن دارد، می توانید بعد از استحمام هم بدون نگرانی از چرب شدن موها، از آن استفاده کنید.

برای استفاده از روغن های گیاهی و انتخاب آگاهانه آن ها، به شما پیشنهاد می کنیم که به سایت https://zimalab.co مراجعه کنید. زیمالب افتخار این را دارد که به مشتریان خود مشاوره تخصصی دهد. کارشناسان مجموعه زیمالب با مشاوره هر فرد، بهترین روغن های گیاهی را به آن ها پیشنهاد می کنند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =