۰ نفر
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
دولت چقدر دارایی دارد؟

مهر به نقل از رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نوشت: یکی از راه های تامین بودجه مولدسازی دارایی های دولت است که حدود ۱۸ هزار هزار میلیارد تومان براورد می شود

محمد رضا پورابراهیمی در نشستی که عصر امروز با موضوع اثرات لایحه بودجه ۱۴۰۰ بر بازار سرمایه در فضای مجازی برگزار شد، گفت: امکان اینکه ما بتوانیم ظرفیت پالایشگاه‌های کشور را نزدیک به ۱۵ درصد یعنی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه نفت افزایش دهیم، وجود دارد ضمن اینکه فراورده‌های نفتی قابل تحریم نیز نیستند امیدواریم در کمیسیون تلفیق این بخش وارد شود. همچنین ساخت پالایشگاه‌های جدید و اتمام طرح‌های نیمه تمام پالایشی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای واردات نفت می‌تواند به افزایش صادرات و درآمدهای نفتی کمک کند.

وی ادامه داد: بودجه ۱۴۰۰ حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان ناترازی عملیاتی دارد که باید برای آن تصمیم گیری صورت گیرد فارغ از اینکه در سر فصل‌های اصلاح ساختار چه کاری انجام خواهیم داد.

پور ابراهیمی اظهار داشت: با توجه به نامه رهبری درباره اصلاح بودجه، دولت نامه‌ای به رئیس مجلس نوشت و در آن اعلام کرد باتوجه به اینکه باید برای ۹۳ هزار میلیارد تومان منابع جدید ایجاد شود ۵۳ هزار میلیارد تومان آن از طریق اوراق بدهی ایجاد شود. اینکه کشش بازار ما به چه شکلی است آثار و تبعات آن چیست، اثر آن در افزایش نرخ بهره به چه میزان خواهد بود و شیوه تأمین مالی بخش خصوصی چه می‌شود نکاتی است که باید در پیش فروش نفت لحاظ شود.

دولت ۱۸ هزار هزار میلیارد تومان دارایی دارد

وی درباره یکی از راهکارهای تأمین منابع بودجه گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت هم مهم است چرا که دولت نزدیک به ۱۸ هزار هزار میلیارد تومان دارایی دارد و نکته قابل اتکا در افزایش منابع پایدار مولدسازی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید از فروش دولتی نفت به سمت فروش بخش خصوصی برویم گفت: اگر وزارت نفت همراهی کند می‌توان بخشی از فروش نفت را از طریق بورس انرژی و … تأمین کرد.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =