انتقاد از تعلل دولت عراق در ارائه گزارش ترور فرماندهان شهید به پارلمان

فارس نوشت: عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق ضمن ابراز تأسف از تأخیر دولت عراق در رسیدگی به پرونده ترور فرمانده سابق نیروی قدس سپاه ایران، خبر داد که این کمیسیون چیزی در این خصوص دریافت نکرده است.

«عدنان الاسدی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز (پنجشنبه)، در گفت‌وگو با وبگاه خبری «المعلومه» از تأخیر دولت عراق در رسیدگی به پرونده ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابو مهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق انتقاد کرد.

طبق این گزارش، این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در این خصوص گفت: «تا این لحظه، کمیسیون امنت و دفاع چیزی از تحقیقات صورت گرفته درباره جنایت [ترور] در فرودگاه بین‌المللی بغداد دریافت نکرده است».

عدنان الاسدی افزود: «ما از تأخیر دولت در فرایند شناسایی دست‌اندرکاران در حادثه فرودگاه بغداد، تعجب می‌کنیم».

الاسدی ادامه داد: «طرف‌هایی هستند [که در این جنایت] دست دارند و آنها حضور هیأت [همراه] دو شهید را در داخل فرودگاه افشا کردند».

وی در بخش پایانی اظهاراتش گفت: «سؤال‌های بسیاری وجود دارد که ما در کمیسیون امنیت و دفاع درباره آنها اطلاعی نداریم و هیچ گونه تحرک جدی برای شناساسی عناصر مشارکت‌کننده در ترور دو شهید و همراهان آنها ملاحظه نکردیم با آنکه یک سال کامل از این حادثه گذشته است».

آمریکا سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    0 0
    یانگی های خودخوانده، مهمان رسمی کشورشان را که قرار است با نخست وزیرشان ملاقات کند و حامل پیام کشور ایران است به همراه ژنرال بلند پایه نیروهای نظامی شان ترور می کنند و اینبی عرضه های بخت برگشته قدرت اعتراض رسمی و بازخواست از آمران مشخص این فاجعه در کشورشان دارند!!! مسئولان عراقی باید کاری می کردند و نکردند.